معاون آموزش و پرورش مازندران به مناسبت روز «آزمایشگاه مدارس»
آزمایشگاه مدارس باید محل رشد خلاقیت دانشآموزان باشد
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش مازندران گفت: «آزمایشگاه مدرسه، با اعضای علمی مجرب، متعهد و تجهیزات مناسب، بهترین محیط برای پرورش خلاقیت شاگردان است.»
به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، اسفندیار نظری ضمن اعلام این خبر که با توجه به نقش مهم فعالیتهای آزمایشگاهی در امر آموزش، مقارن با هفتهی دانشآموز، روز ۱۱ آبان به نام «روز آزمایشگاه» نامگذاری شده است. گفت: «آزمایشگاه مدارس در واقع یک واحد عملیاتی نظام آموزشی، با هدف پرورش تفکر خلاق، تربیت افرادی کاوشگر، آفریننده، نوآور و مولد است.»
وی با تأکید بر اینکه آزمایشگاه مدرسه، با اعضای علمی مجرب، متعهد و تجهیزات مناسب، بهترین محیط برای پرورش خلاقیت شاگردان است، گفت: «در چنین مکانی قدرت اندیشه و مهارت ذهنی بچهها تقویت میشود و میتوانند برای دست یافتن به راه حلهای مناسب و واقع بینانه به خلق ایدههای نو بپردازند.»
نظری افزود: «با بهرهگیری از یک آزمایشگاه خوب امکان تدریس عملی برای هر درس فراهم میشود و دانش آموزان میتوانند نوآوریهای خود را در مدرسه و جامعه نشان دهند.»
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش مازندران با بیان اینکه طی یک بخشنامه به مدارس بر گرامیداشت این روز در مدارس تاکید شده است، گفت: «مدارس در این روز با انجام فعالیتهایی مانند نصب پوستر، عکس، بروشور، اجرای فعالیتهای آزمایشگاهی، انجام آزمایشات ساده و جذاب، اطلاعرسانی مسابقات آزمایشگاهی و فعالیتهای جانبی دیگر. موجبات اطلاع رسانی دانش آموزان را فراهم کنند.»
نظری با تأکید بر تاثیر فعالیتهای عملی در یادگیری دانشآموز، یکی از مهمترین عوامل ایجاد علاقهمندی دانشآموزان به انجام فعالیتهای آزمایشگاهی را مناسب و جذاب بودن فضای آزمایشگاهها دانست و از مدیران مدارس، معاونین و دبیران دروس آزمایشگاهی خواست با مشارکت دانش آموزان در این روز به بهسازی و کاربردی کردن فضا و چیدمان مناسب وسایل آزمایشگاه ها اقدام کنند.
ارسال دیدگاه