دور جدید طرح "کانون و مدرسه" در مدارس ابتدایی مازندران اجرا می‌شود

با امضای تفاهم‌نامه کانون پرورش فکری مازندران و معاونت آموزش ابتدایی آموزش پرورش استان، سری جدید طرح "کانون و مدرسه" در مدارس ابتدایی استان اجرا می شود.

کد مطلب: ۶۷۵۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، در نشست سرپرست کانون مازندران و معاون آموزش ابتدایی استان و کارشناسان دو دستگاه، تفاهم نامه طرح کانون ومدرسه در مازندران به امضا رسید تا از این پس، دور جدید فعالیت ها و خدمات کانون در مدارس مازندران اجرایی شود.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری مازندران در این جلسه که در دفتر معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش صورت گرفت با تاکید بر تاثیر مهمی که در این طرح پیش بینی شده است، گفت: بچه ها در کنار تحصیل، نیاز به مهارت آموزی و تعاملات اجتماعی دارند و در این مسئله، کانون می تواند موثر باشد.

محمدعلی یزدان‌شناس اظهار داشت: طرح کانون و مدرسه در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان است که از این طریق مربیان کانون با داشتن سرفصل های درسی، محتویات دروس را از طریق فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی به بچه ها انتقال می دهند تا از این طریق زمینه یادگیری موثر در دانش آموزان به همراه نشاط و بازی فراهم آید.

این مسوول تاکید کرد: تقویت روحیه کتاب‌خوانی دانش آموزان، آموزش درسی بر اساس تعریف کانون و در عین حال توجه به مدارس مناطق محروم و آسیب پذیر از جمله نکات مورد توجه در این طرح است که در مازندران دنبال خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران هم درجلسه انعقاد این تفاهم نامه گفت: آموزش و پرورش، بستر بزرگی برای توسعه علمی و فرهنگی است که می بایست از این ظرفیت برای منافع کودکان ونوجوانان استفاده شود.

عیسی میرشفیعی افزود: این تفاهم نامه در راستای تقویت بنیه علمی و فرهنگی دانش آموزان و مدارس است که با توجه به ظرفیت کانون و تلاش صادقانه مربیان کانون می تواند اثر بخشی قابل توجهی داشته باشد.

وی در عین حال به ارزیابی و نظارت بر این طرح، حین اجرا تاکید کرد و از فعالیت های کانون به عنوان یک جریان اثر بخش و مهم یاد کرد که دانش آموزان می توانند از ظرفیت های آن در راستایی شکوفایی استعداد هایشان بهره جویند.

این تفاهم‌نامه با هدف کلی ترویج و گسترش شیوه های مطالعه در دانش آموزان- بهره‌مندی عمومی کودکان از خدمات و محصولات فرهنگی کانون و تبادل دانش و تجارب مربیان ومعلمان و دستیابی به مطلوب‌تریین، برترین و خلاقانه‌ترین شیوه ها در آموزش و یادگیری از سوی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور و معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به امضا رسیده است و بر این اساس در تفاهم نامه‌ای استانی نیز در سطح مازندران بین اداره کل کانون مازندران و معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان منعقد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار