مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش:

روش های تربیتی خانه و مدرسه نباید ناهماهنگ و ناسازگار باشند

همایش استانی هفته پیوند اولیا و مربیان با حضور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش،مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران،روسای مناطق 21گانه شهرستان های استان تهران و سایر مدعوین در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۵۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، عباسپور مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان ، گفت: همکاری خانه و مدرسه از همین ایام شکل گرفته و شروع می شود و چنانچه این ارتباط به درستی شکل نگیرد در تعلیم و تربیت دانش آموزان دچار خسران می شویم .

وی با اشاره به اینکه بیشتر از نیمی از وقت دانش آموزان در منزل و در اختیار اولیای دانش آموزان است ،تاکید کرد: نباید بین روش های تربیتی خانه و مدرسه ناسازگاری و ناهماهنگی وجود داشته باشد که در این صورت با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

عباسپور ادامه داد: امروز بالای 13 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که معادل دو برابر این تعداد والدین آنها می باشند که از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بوده و باید از توانایی های آنها بهره برد.

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه محیط مدرسه نباید فقط به محیطی تبدیل شود که دانش آموز در آن محفوظاتی را یاد بگیرد، تصریح کرد: مدرسه باید محیطی در جهت تمرین مهارت های زندگی باشد و علاوه بر درس ، به آموزش مهارت های زندگی نیز توجه جدی گردد.

این مقام مسئول انجمن های اولیا و مربیان مدارس را دارای اختیارات قانونی قابل توجهی دانست و افزود: این انجمن ها این توانایی را دارند که در برنامه ریزی های مدرسه مشارکت کرده و تا مرحله اجرا نظارت نمایند.

عباسپور با اشاره به اینکه مدیران مدارس باید زمینه های مشارکت مردم را فراهم کنند ، تاکید کرد: از این سرمایه بزرگ انسانی و توانمندی های بالقوه آن باید نهایت استفاده را در جهت تعلیم و تربیت دانش آموزان به کار برد.

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به ضرورت آموزش والدین ، خاطرنشان کرد: بخش گسترده ای از فعالیت های تربیتی دانش آموزان در خانواده و بر عهده والدین است لذا آموزش والدین یکی از اولویت های اصلی انجمن های اولیا و مربیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار