مدیرکل شیلات استان اردبیل:

شهرستان مشگین شهر تامین کننده ماهیان مولد در کشور است

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: شهرستان مشگین شهر اصلی ترین منبع تامین کننده ماهیان مولد برای ذخائر ژنتیکی ماهیان سردابی در کشور است.

کد مطلب: ۶۷۵۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان ،میر آرمان واعظی با بیان این مطلب گفت : در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از تولید آبزیان استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر انجام می شود و ماهیان مولد به عنوان ذخائر ژنتیکی به سایر نقاط کشور ارسال می شود .
مدیرکل شیلات استان در جریان بازدید از مزارع پرورش ماهیان سردابی در مشگین شهر افزود: شهرستان مشگین شهر با دارا بودن ۲۸۸ مزرعه و استخر پرورش ماهی با استفاده از منابع آبهای طبیعی، نیمه طبیعی و مزارع خرد رتبه اول استان اردبیل را دارد .
واعظی گفت: امسال برای بازسازی ذخائر ژنتیکی ماهیان سردابی تعداد زیادی از ماهیان مولد در مشگین شهر پس از صید به مرکز کلاردشت در استان مازندران ارسال شده است .
وی افزود: در سال گذشته مقدار ۸ هزار و ۵۱۰ تن انواع آبزیان در استان اردبیل تولید شده بود که ۳ هزار و ۲۸ تن آن مربوط به شهرستان مشگین شهر بود .
مدیرکل شیلات استان گفت: امسال پیش بینی می شود میزان تولید آبزیان در شهرستان مشگین شهر ۱۰درصد افزایش یابد .
واعظی افزود: سالانه تعداد هفت ونیم میلیون قطعه انواع بچه ماهی قزل آلا در استان اردبیل تولید می شود که علاوه بر نیاز داخلی استان به سایر مناطق کشور نیز ارسال می شود .
وی گفت: از هفت ونیم میلیون قطعه بچه ماهی تولید شده در استان شش میلیون قطعه آن در شهرستان مشگین شهر تولید می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار