اتمام عملیات تعریض محور هراز نیازمند 8۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از عملیات تعریض محور هراز گفت: «برای احداث و اتمام عملیات چهاربانده شدن محور هراز در بخش وزارت راه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ۱۱ کیلومتر جایگزین منتهی به سد هراز نیز که وزارت نیرو در حال انجام آن است به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.»

کد مطلب: ۶۷۴۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از محور هراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «از بدو ورود عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی تصمیم بر رفع معضلات ترافیکی در محورهای منتهی به شمال گرفته شد.»

وی با اشاره به محورهای در دست ساخت و تعریض منتهی به شمال کشور بیان کرد: «پروژه بزرگراهی قائم شهر- فیروزکوه حدفاصل رودهن تا ساری به طول ۱۸۵کیلومتر که برای تملک اراضی باقی‌مانده در محدوده شیرگاه و زیرآب ۳۵ میلیارد تومان نیاز دارد.»

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: «برای این پروژه در سال ۹۵، ۱۲۰ میلیارد تومان و در سال ۹۴ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.»

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به محور هراز اشاره کرد و گفت: «تامین منابع مالی قسمت‌های ساده این پروژه از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران انجام شده است و طی دو سال گذشته حدود ۳۰ کیلومتر از این پروژه انجام گرفته که هم اکنون ۵۵ کیلومتر از این محور ۴ خطه شده است.»

خادمی با بیان اینکه محور هراز در حوزه گردشگری نقش بسیار مهمی دارد افزود: «سازه‌های پل و تونل نسبت به سایر سازه‌های موجود در کشور منحصر به فرد هستند به طوری که در انتخاب نوع پل حساسیت خاصی اعمال شده است.»

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اشاره به احجام ابنیه‌های فنی محور هراز بیان کرد: «هراز از لحاظ ساخت دارای ۱۸ کیلومتر تونل، ۳ پل خاص و ۳۳ دیوار حائل است که ارتفاع برخی از این دیوارها به بیش از ۱۳ متر می‌رسد.»

وی با اشاره به دشواری‌های تعریض محور هراز خاطر نشان کرد: «جاده‌سازی و تعریض در این محور به دلیل بکر بودن آن بسیار سخت است و هزینه هنگفتی در بر دارد. همچنین به دلیل پیک ترافیک در روزهای پایانی هفته امکان فعالیت وجود ندارد.»

خادمی تصریح کرد: «برای احداث و اتمام عملیات چهاربانده شدن محور هراز در بخش وزارت راه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ۱۱ کیلومتر جایگزین منتهی به سد هراز توسط وزارت نیرو در حال انجام است و برای آن نیز ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.»

وی با اشاره به بازدید از سد هراز و راههای جایگزین و چهارخطه کردن اين جاده ابراز امیدواری كرد تا مسیرهای اولویت دار زودتر انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: »در صورت تامین اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی تا ۲.۵ سال آینده عملیات چهاربانده شدن و تکمیل راه های جایگزین محور هراز به پایان می رسد و هرچه تامین اعتبار طولانی شود پروژه طولانی تر می شود.»

در این بازدید معاون عمرانی استان مازندران، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر را همراهی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار