تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام:

تأکید اسلام بر ورزش جان در کنار ورزش جسم

تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در دیدار با اعضای کانون پیشکسوتان ورزش کشتی شهرستان ری گفت: ورزش جسم یکی از مهمترین عوامل سلامتی بدن انسان بشمار می رود و تا جایی که برای سلامتی بدن مفید باشد، مورد توصیه اسلام قرار گرفته است.

کد مطلب: ۶۷۴۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، در این دیدار آیت الله محمدی ری شهری ضمن عرض تسلیت ایّام شهادت جانسوز حضرت سیدالساجدین علیه السّلام و خیرمقدم بحضور پیشکسوتان ورزشی شهرستان ری، به بیان نکاتی در خصوص اهمیت ورزشِ روح و جسم پرداخت.

تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام گفت: در فرهنگ روایات اهلبیت، ورزش ، "ریاضت" نام گرفته و ترجمه شده است و از منظر روایات به دو شاخه "ورزش جسم" و "ورزش روح" تقسیم می شود.

وی با اشاره به عبارت معروف "عقل سالم در بدن سالم" گفت: ورزش جسم یکی از مهمترین عوامل سلامتی بدن انسان بشمار می رود و تا جایی که برای سلامتی بدن مفید باشد، مورد توصیه اسلام قرار گرفته است ، لکن تنها ورزشِ جسم، مورد توصیه اسلام نبوده و اسلام بیش از آنکه به ورزش جسم اهمیت دهد، به ورزش روح اهمیت داده و تأکید فراوان دارد و موضوع ریاضت را در ورزش روح بسیار حائز اهمیت دانسته است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: همانطور که اگر انسان با ورزش، بدنش را قوی گرداند، می تواند در میدانهای مختلف مسابقات ورزشی هنرنمایی و بر حریفان غلبه کند و پیروز شود؛ در ورزش روح نیز اگر انسان روح خود را ورزش دهد، روحش قوی شده و در میدان نبرد با حریف (هواهای نفسانی) ، پیروز خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد ان شاءالله ورزشکاران جمهوری اسلامی همانقدر که به ورزش جسم اهمیت می دهند و بدنبال کسب عناوین قهرمانی جسمی هستند، به ورزش روح هم عنایت ویژه داشته و قهرمان روح خود نیز باشند.

در آغاز این دیدار نیز محسن سبزعلی رئیس کانون پیشکسوتان ورزش کشتی شهرستان ری ضمن عرض تبریک هفته تربیت بدنی، به ارائه گزارش عملکرد و اهداف تشکیل این کانون پرداخت.

/خبرنگار:نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار