رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر به پانا خبر داد؛

تمام اتوبوس‌های تهران تا دو سال آینده از رده خارج می‌شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه هزینه هایی که برای حل مشکلات تهران در 12 سال مدیریت قبلی شهرداری صرف شده در مسیر درست نبوده است، گفت: اگر قرار بود با ساخت پل، تونل و اتوبان مشکلات تهران حل شود چرا با ساخت اینها، مشکلات حل نشد.

کد مطلب: ۶۷۴۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد علیخانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با بیان اینکه اقدامات زیادی در گذشته برای حل مشکلات تهران انجام شده است، اظهارداشت: هم اقدامات زیادی برای حل مشکلات تهران صورت گرفته و هم اینکه اعتبارات زیادی به این موضوع اختصاص داشته که طبق اولویت نبوده است و هزینه هایی که صرف شده در مسیر صحیح نبوده است. با این همه ارقامی که در طول 12 سال مدیریت قبلی شهرداری انجام شده چرا مشکلات تهران حل نشده است، اگر قرار بود با ساخت پل، تونل و اتوبان این مشکلات حل شود چرا با ساخت اینها، حل نشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: ما نمی گوییم کار عمرانی نباید انجام شود بلکه کار عمرانی در جای خود نیاز است اما سیاست های مدیریت شهری باید طبق برنامه متوازن پیش رود. نمی توانیم کمبود واگن داشته باشیم و خط مترو احداث کنیم، این موارد باید متوازن باشد. برای خطوطی که هم اکنون داریم حداقل دو هزار واگن نیاز داریم و در مقابل به دو هزار اتوبوس نو در ناوگان اتوبوسرانی نیاز داریم که پول آن باید از کجا تأمین شود.

تمام اتوبوس‌های تهران تا دو سال آینده از رده خارج می‌شود

وی با بیان اینکه کلیه اتوبوس های شهر تهران تا دو سال آینده از رده خارج هستند، گفت: باید به نقطه ای برسیم که خطوط مترو، ده میلیون سفر در روز انجام دهد و شبکه اتوبوسرانی نیز پنج میلیون مسافر جابجا کند. در واقع 15 میلیون سفر به وسیله مترو و اتوبوس انجام شود اما به دلیل کمبودهایی که وجود دارد این برنامه به طور کامل انجام نمی شود.

علیخانی در ادامه با اشاره به تخصیص کمک های دولت به موضوع توسعه حمل و نقل شهری تهران گفت: ناهماهنگی های میان دولت و شهرداری باعث شده تا شهرداری و شهر تهران از کمک دولت محروم شود. طبق قانون دولت می تواند به شهرداری کمک کند و این اختیار را دارد اما ملزم نیست. دولت اگر می خواست به شهرداری کمک می کرد و اگر هماهنگی ها بیشتر بود و رقابت سیاسی وجود نداشت این کمک ها تخصیص می یافت اما این اتفاقات به شهر تهران آسیب زده است. وقتی شهرداری را سکوی پرش به ریاست جمهوری می کنیم قطعا رئیس دولت نیز امکانات و ابزار را در اختیار شهرداری قرار نمی دهد و این مساله به کمبودهای حمل و نقل عمومی تهران تأثیرگذاشته است.

ضرورت تعریف درآمدهای پایدار برای تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم و دوره جدید شهرداری با همه محدودیت هایی که وجود دارد، دولت می تواند به شهرداری کمک کند. به عنوان مثال موضوع شناور شدن ساعات ترافیک در اول مهرماه تصمیمی بود که از سوی شهرداری پیشنهاد شد و دولت آن را در قالب بخشنامه ابلاغ کرد، بنابراین وجود این همکاری نشان می دهد اگر هماهنگی میان دولت و شهرداری وجود داشته باشد برنامه ها انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار