نیشابور میزبان نخستین همایش ملی« زن،خانواده وسلامت » می شود

پاسداشت شایستگی زن، این ودیعۀ شریف خدا که پاسداشت لطف خداوندی و سبب تحکیم خانواده و پایداری نظام اجتماعی است اهتمام به تأمین حفظ و کیفیت سلامت زنان این مرز و بوم است.

کد مطلب: ۶۷۳۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، معاون استاندار وفرماندار ویژه نیشابور اظهارکرد: زن در جایگاه افتخارآمیز مادری و به‌عنوان همسر نقش محوری در تحکیم بنیان خانواده دارد و البته همین نقش را به‌عنوان نیمی از پیکرۀ کشور با حضور فعال و موفق در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و مسئولیت‌های متعدد مؤثر و سازنده در توسعه جامعه نیز برعهده دارد.

سعید شیبانی گفت: پاسداشت شایستگی زن، این ودیعۀ شریف خدا که پاسداشت لطف خداوندی و سبب تحکیم خانواده و پایداری نظام اجتماعی است اهتمام به تأمین حفظ و کیفیت سلامت زنان این مرز و بوم است.

رییس همایش ملی زن ،خانواده وسلامت خاطرنشان کرد: سلامت زنان بیشترین تأثیر را بر سلامت و بهداشت خانواده داردو زن تعیین‌کننده نوع و کیفیت سبد غذایی خانواده است و تأثیر بارزی بر ساختن ذائقۀ کودکان دارد و انتخاب درست او منجر به طی مسیر سالم در خانواده می‌شود.

وی یادآورشد: سلامت روان زن نیز همین تاثیر را بر مسیر سالم و پویای روحی و روانی کودکان و البته خانواده دارد و بر همین سیاق سلامت معنوی اجتماعی اقتصادی خانواده و به‌طریق ‌اولی اجتماع تابعی از سلامت و کیفیت عملکرد زنان است.

شیبانی یادآورشد:نیشابور نیز مفتخر به این رویکرد جامع اجتماعی برای تحکیم خانواده است تا با برگزاری نخستین همایش زن سلامت و خانواده را با همت کمیسیون بانوان و خانواده ، پارلمان زنان و دانشکده علوم پزشکی نیشابور برگزارکنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز عنوان کرد: زنان تقریباً نیمی از جمعیت هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند. اگرچه قسمتی از این گروه جامعه در مشاغل مختلف مسئولیت‌هایی اجتماعی دارند لیکن عمده آنان نقش مهم‌تری در خانواده به‌عنوان همسر و مادر دارند. لذا سلامت جسمی، روانی و اجتماعی این قسمت مهم از پیکر جامعه اهمیت خاصی پیدامی‌کند.

دکتر محسن عظیمی نژادافزود: آمارها نشان می‌دهد شیوع چاقی و فشار خون و استعداد ابتلا به دیابت امروز برخلاف سایر جوامع در زنان ایرانی بیشتر از مردان است. این موضوع آنان را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و نهایتاً مرگ زودرس قرار می‌دهد. سرطان‌های شایع زنان مثل سرطان پستان و دهانه رحم امروز به‌ راحتی قابل‌پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان هستند. این شیوع در جامعه ما به نظر می‌رسد با سایر جوامع تفاوت معنی‌داری داشته باشد. از طرفی دیگر شیوع این‌گونه بیماری‌ها در زنان با تحصیلات کمتر بیشتر است.

قائم‌مقام همایش ملی زن، خانواده و سلامت تاکیدکرد: حدود 100 نفر از پژوهشگران و صاحب ‌نظران باارسال 95 مقاله در آن شرکت نموده‌اند که در نوع خود در شهر تاریخی و فرهنگی نیشابور اگر نگوییم بی‌نظیر است قطعاً کم‌نظیر است.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابورتصریح کرد: نخستین همایش ملی زن ،خانواده وسلامت روز یکشنبه 23مهر96 ساعت 8صبح در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور با حضور استید وهمه مردم علاقمند نیشابور برگزار خواه گردید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار