همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک/

فعالیت86 هزارهمیار پلیس در آذربایجانشرقی/جریمه لازمه ایجادفرهنگ ترافیک

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ سازی ترافیکی فقط این نیست این که به مردم بگوییم قوانین را رعایت کنند بلکه در کنار این ها برای ایجاد فرهنگ درست در جامعه اعمال قانون و جریمه نیز لازم است.

کد مطلب: ۶۷۲۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، رئیس پلیس راهور استان در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک و تجلیل از نمونه های ترافیکی، همیاران پلیس، فرهنگ یاران ترافیک و راهوران محله در محل فرهنگسرای الغدیر با بیان این که شعار امسال هفته نیروی انتظامی " پلیس برای امنیت و امنیت" برای همه شروع شده است، اظهار داشت: در طول 5 سال گذشته در حوزه درون و برون شهری کاهش تصادفات فوتی در استان بودیم و هرسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر شده است.

ناصر میکائیلی تعامل با دیگر نهاد ها و ارگان ها و سازمان ها در کاهش تصادفات منجر به فوت موثر دانست و افزود: طرح همیار پلیس از سال 84 با همکاری آموزش و پرورش شروع شده است و در حال حاضر 86 هزار همیار پلیس در استان در خصوص آموزش ترافیک فعالیت می کنند.

وی افزود: در 6 ماهه نخست سال 32درصد از تلفات جانی تصادفات درون شهری متعلق به موتورسوارن است و لزوم افزاتیش فرهنگ ترافیک و همکاری همیاران پلیس احساس می شود چرا که پلیس به تنهایی از عهده این کار برنمی آید.

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان این که امنیت نعمت بزرگی است که وقتی از دست رفت انسان قدر آن را می داند، گفت: همه کسانی که برای تامین امنیت کشور تلاش می کنند باید قدرشان را بدانیم.

محمدصادق پورمهدی با بیان این که علت 70دردصد تصادفات جاده ای عامل انسانی است، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باعث کاهش تلفات جاده ای می شود توجه به فرهنگ ترافیکی است و به همین دلیل ما باید فرهنگ راهنمایی و رانندگی را در جامعه ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: از طرفی هم مسئولین دولتی نیز باید به وظایف خود عمل کنند و از تولید ماشین های بی کیفیت و احداث جاده های ناایمن خودداری کنند و از ابزار آلات و تکنولوژی روز استفاده کنند.

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما تلفات جانی ناشی از تصادف خیلی بالا است چون که در موضوع آموزش فرهنگ خیلی موفق نبوده ایم و دستگاه هایی که می توانند به دولت کمک کنند پای کاربیایند.

پورمهدی با بیان این که اگر بخواهیم موضوعی را در یک جامعه نهادینه کنیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم، اضافه کرد: آموزش و پرورش با توجه به این که نسل نوجوان را در اختیار دارد بهترین مکان برای آموزش و فرهنگ ترافیکی و انتقال آموزش ها به جامعه است و طرح همیار پلیس طرح خوبی برای تحقق این امر است.

وی گفت: فرهنگ سازی یک بعدی نیست این که فقط به مردم بگوییم قوانین را رعایت کنند بلکه در کنار این ها برای ایجاد فرهنگ درست در جامعه اعمال قانون و جریمه نیز لازم است.

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت جوامع بشری و امکانات و توسعه شهر ها و افزایش جمعیت نمی شود در هر خیابان مامور گذاشت تا خاطی را جریمه کنند امروز در دنیا تکنولوژی و فن آوری نوینی به وجود آمده است باید از آن ها استفاده کنیم و از اعضای شورای شهر تبریز می خواهم در بخش تجهیز خیابان ها به دوربین و سایر ایزارهای روز دنیا به راهنمایی و رانندگی کمک کنند تا در ایجاد فرهنگ ترافیک و نهادینه کردن این فرهنگ بیشتر تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار