تجهیز 52 واحد آموزشی قزوین به ملزومات اتاق بهداشت

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین از تجهیز 52 واحد آموزشی به ملزومات اتاق بهداشت خبرداد.

کد مطلب: ۶۷۱۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، سالار قاسمی گفت: در راستای اجرای پروژه ی مهر و بازگشایی مدارس اداره سلامت و تندرستی اقدام به تجهیز 52 واحد آموزشی به ملزومات اتاق بهداشت کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین افزود: تجهیزات بهداشتی به كليه وسايلي كه با هدف بهبود وضيعت بهداشت در مدارس تهيه و بكار گرفته مي شود، اطلاق می شود و از ویژگی‌های اتاق بهداشت می‌توان به تمیز بودن آن و داشتن نور مناسب مخصوص معاینه اشاره کرد.
وي تصریح کرد: ارزيابي اولیه سلامت فردي دانش آموزان از طريق مربيان بهداشت و طي معاينات مقدماتي انجام مي شود ومراقبین سلامت ما در مدارس وظایف سنگین و خطیری برعهده دارند.همچنین ارزيابي سلامت دانش آموزان،كنترل بهداشت فردي و انجام كمك هاي اوليه ، بيمار يابي ،كنترل ، پيگيري بيماريها و غيبت دانش آموزان ،همكاري در غربالگري با پزشك ، شنوايي سنجی و بينايي سنجی ومعاینات سطحی دندانپزشکی ساير موارد از وظایف دیگر این همکاران گرانقدر است.
قاسمي گفت: مجريان اصلي آموزش بهداشت معلمان مدرسه هستند. معلمان و آموزگاران، مراقبان بهداشت و ساير كارشناسان امور بهداشتي را در طرح ريزي و اجراي برنامه هاي بهداشتي همكاري و راهنمايي مي کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار