کارگاه توانمندسازی با موضوع نقش خانواده وپیشگیری آسیب های اجتماعی

کارگاه توانمند سازی والدین با موضوع نقش خانواده در پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی در آموزشگاه های شهید ثانی و بنت الهدی صدر اداره آموزش و پرورش ناحیه 2ری برگزار گردید .

کد مطلب: ۶۷۱۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران، مرتضی فرسمانه کارشناس پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ری در این کارگاه ها گفت : خانواده و والدین ، نقش مهمی در تربیت نوجوانان و مراقبت از آن ها در برابر رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی دارند . شناخت ویژگی های رشدی نوجوانان ، تغییرات جسمی ، روانی و اجتماعی آن ها در دوره های مختلف سنی ، آشنایی با خطراتی که نوجوانان را تهدید می کند ، شیو ه های فرزند پروری و راهکارهای مراقبت از آن ها ، می تواند موجب ارتقاء نقش خانواده ها و والدین در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان شود .

وی در ادامه در ارتباط با عوامل مخاطره آمیز نوجوانان مانند گرایش به خشونت ، گرایش به سبک های زندگی نابهنجار و تاثیر پذیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ارائه مطالب کاربردی پرداخت .

این کارگاه ها به صورت سلسله مباحث ادامه دار در حوزه پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی در مدارس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ری ادامه دارد

/خبرنگار:علی کاظمی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار