رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خبر داد:

تقویت ژئوتوریسم معدنی در دستور کار

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با تاکید بر ضرورت تقویت ژئوتوریسم معدنی گفت: ششمین همایش و نمایشگاه سالانه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی 18 تا 20 مهرماه در تهران برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۷۱۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ نادعلی اسماعیلی دهج در یک نشست خبری با بیان اینکه مانع قانونی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن وجود ندارد گفت: ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاری در بخش معدن وجود دارد که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه واقع شده است

دهج با تاکید بر اهمیت پدیده ژئوتورسیم معدنی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها بر استفاده از ظرفیت گردشگری معدنی و علمی تمرکز کرده اند و در یک سفر خارجی به برزیل مشاهده شد که کیلومترها مسیر تعیین شده برای بررسی نوع سنگها و زمین شناسی خاک توسط مسافران و توریسم پیش بینی شده است و ایران نیز یکی از کشورهایی است که می تواند در این زمینه گردشگر مناسب جذب کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه ما به عنوان سازمان نظام مهندسی معدن باید بتوانیم یکی از اضلاع مثلث جذب توریسم باشیم گفت: پدیده ژئوتوریسم یک ظرفیت پنهان در بحث گردشگری است و با توجه به پدیده های معدنی بسیار جذاب باید بتوان از طریق سفارتخانه ها از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

دهج با بیان اینکه در حاشیه همایش و نمایشگاه سالانه فرصت های سرمایه گذاری در معدن چند برنامه آموزشی در ارتباط با گردشگری معدنی پیش بینی شده است گفت: ششمین همایش و نمایشگاه سالانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی در تاریخ 18 تا 20 مهرماه در محل مصلای تهران برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از این نشست تصریح کرد: تنگناهای گذشته و مشکلاتی که برای سرمایه گذاری در بخش معدن با خارجی ها وجود داشت تکرار نخواهد شد و بخش معدن نیز رونق خود را خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن عنوان کرد: اعتقاد دولت به حضور بیشتر بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری بیشتر این بخش و استفاده از فاینانس های خارجی است و دولت باید بیشتر بر بخش راهبری و نظارت تمرکز داشته باشد.

وی در بخش دیگری از این نشست درباره گزارش حادثه معدن زمستان یورت عنوان کرد: یکی از دقیق‌ترین کارهای که وزارت صنعت در دولت گذشته انجام داد انجام و تهیه گزارش دقیق و کارشناسی از نحوه حادثه و جلوگیری از حوادث و خطرات بیشتر بوده است.

وی افزود: در ساعات ابتدایی این حادثه 6 نفر با ورود ناشیانه جان خود را از دست دادند اما پس از آن مهندسان قوی و متخصص وارد عمل شده و از ورود فجایع بعدی جلوگیری کردند.

این فعال حوزه معدن با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب در این حادثه، خاطرنشان کرد: این هفته یا هفته آینده این کمیته بار دیگر تشکیل جلسه می دهد.
وی با اشاره به نقش مهم تهویه مناسب و همچنین برخورداری از دستگاه های گازسنج در معادن زغالسنگ، یادآوری کرد: در حادثه یاد شده، با وجود برخورداری از دستگاه گازسنج، اما به دلیل سهل انگاری از آن استفاده نشده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به لزوم سختیگری درخصوص ورود نشدن وسایل ممنوعه به داخل معادن زغالسنگ، اظهار داشت: در جیب متوفیان این حادثه تلفن همراه کشف شده که بسیار خطرناک است.
وی تصریح کرد: 76 درصد معادن فعال کشور گازخیز است که بهره مندی آنها از تهویه مناسب و دستگاه های گازسنج های به روز از الزامات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار