با حضور معاون آموزش نهضت سواد آموزی کشور؛

گردهمایی توجیهی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی قم برگزار شد

با دعوت معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش، گردهمایی توجیهی فعالان سواد آموزی و کارشناسان سواد آموزی و مؤسسین غیر دولتی روز سه شنبه در تالار آموزش خانه معلم قم برگزار شد

کد مطلب: ۶۷۰۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛‌ اولین گردهمایی توجیهی فعالان نهضت سواد آموزی روز سه شنبه در تالار آموزش خانه معلم استان قم برگزار شد. در این مراسم که به دعوت قاسمی نیا معاون سواد آموزی استان قم صورت گرفت مهدی زاده معاون آموزش نهضت سواد آموزی کشور نیز حضور داشت.

در این مراسم مهدی زاده فاصله جذب سواد آموزان تا نگه داشت آنان برای ارائه خدمت را، علم توأم با عمل توصیف کرد و گفت:‌ بهترین راه جذب سواد آموزان ارائه ملاک عملی و الگوی مناسب برای آنان است.

معاون نهضت سواد آموزی کشور افزود: امروز سواد آموزانی که تشنه سواد هستند بسیارند اما کسانی که باید به آنان درس زندگی داده و آنان را برای ادامه آموزش امیدوار کنند متأسفانه خیلی نیست و برخی اوقات از 100 درصد افراد جذب شده 99 درصد آنها کار را نیمه کاره رها کرده و ادامه نمی دهند.

در ابتدای این مراسم قاسمی نیا معاون نهضت سواد آموزی به ارائه گزارش از وضعیت نهضت سواد آموزی قم پرداخت و گفت:‌ طبق سرشماره نفوس و مسکن سال 96 متأسفانه 1576 نفر در گروه سنی 10 تا 19 سال در استان قم متأسفانه بی سواد هستند .

وی افزود طبق آمار موجود حدود 20 هزار نفر از مردم قم سواد ندارند که باید آموزش دهندگان بکوشند با روش های تشویقی افراد بیسواد را جذب کنند و آنان را آموزش دهند.

قاسمی نیا در ادامه به بیان برنامه های نضهت سواد آموزی پرداخت و اهم برنامه های نهضت را در سال تحصیلی جدید تشریح کرد که طرح هایی همچون آموزش عملی و چهره به چهره نماز، طرح خود آموز، سواد آموزی به اتباع و مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی از مهمترین آنهاست.

معاون سواد آموزی قم در پایان موفقیت کارگزارن نهضت سواد آموزی در استان قم را از خداوند متعال خواستار شد و از همه آموزش دهندگان خواست تا در ادامه کار ثابت قدم و پر شور و شعور سواد آموزان را جذب نهضت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار