استاندار گلستان

مکتب عاشورا یک مدل انقلابی‌گری برای کل دنیاست

یکی از نکات احیاء دانشگاه و مکتب کربلا, فقه عمومی و اختصاصی کربلا است و برای زنده ماندن مکتب عاشورا و بنیانگذاری آن, این فقه‌ها جریان‌سازی شده است.

کد مطلب: ۶۶۹۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، حسن صادقلو, در جمع عزاداران حسینیه عترت گنبدکاووس اظهار داشت: در برخی از مجالس از ابتدا تا انتها تنها به حسین گفتن سر می‌شود که این مجالس, مجالس واقعی عزاداری نیست.

استاندار گلستان افزود: راه امام حسین ( ع), راه انقلابگری است و هیچ راهی حق‌تر از راه امام حسین (ع) برای انقلابگری وجود ندارد, نام امام حسین (ع) مبارک است, اما راه امام حسین ( ع) مبارک‌تر و تشخیص آن مهم‌تر است.

صادقلو تصریح کرد: در چند سال اخیر به علت رهنمودهای مقام معظم رهبری و بسیاری از روحانیون, تغییرات محسوسی در برگزاری نحوه عزاداری صورت گرفته است, باید در برگزاری عزاداری‌ها عظمت و تکریم امام حسین ( ع) را درک کنیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: در برخی مجالس در مداحی‌ها به محتوا توجه نمی‌شود و گاها عنوان می‌شود که امام حسین ( ع) از شمر درخواست آب کرد و یا عباراتی دیگر, که این مداحی‌ها حرف مفتی بیش نیست و اگر عزتمندی عاشورا توسط این عبارات گرفته شود, چیزی از عاشورا نمی‌ماند و با این سخنان عزت عاشورا را به ذلت می‌بریم.

صادقلو یادآور شد: انقلاب امام حسین ( ع), انقلاب راستین است و راه نجات آینده در همین انقلاب است و باید به محتوا این انقلاب توجه داشت.

استاندار گلستان گفت: این شب‌ها, شب‌های معرفت است و جلوه و نماد در این شب‌ها باید معرفت‌شناسی عاشورا باشد و از کوچک‌ترین فرصت در جهت این معرفت‌شناسی استفاده کنیم.

صادقلو اظهار داشت: نجات انسان‌های زمان در زمین در طوفان‌ها و تاریکی‌ها دانشگاه حسین (ع) و مکتب اوست و باید در این ایام این موضوعات درک شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: یکی از ابتکارات و بنیانگذاری محتوایی اسلام و شیعه آمیختگی احساس و اندیشه با هم است و از این جهت اسلام خشک نیست در صورتی که در غرب به علت جدا بودن احساس و اندیشه, عاطفه کم است و اگر بخواهیم عاشورا را تنها از جنبه احساس و یا اندیشه دریابیم, همه آن را درک نمی‌کنند.

صادقلو افزود: باید فقه‌های عاشورایی مانند مقتل‌خوانی, شعرسرایی که به دست فراموشی سپرده شده مورد توجه قرار داده شود و احیا گردد و آدابی چون نپرداختن به امور دنیوی, رسیدن به معرفت و اندیشه و احساس عاشورا, تعزیت گفتن, برپایی مجالس ماتم و غیره را رعایت کرد.

استاندار گلستان یادآور شد: در راستای فقه عاشورایی, زیارت‌نامهها, نمازها, ترک قسم, پیاده رفتن به زیارت باید اصل باشد و نخستین نکته در فقه عمومی عاشورا, زیارت‌نامه‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار