در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

کاهش40 درصدی مصرف شیر در خانواده‌های ایرانی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کاهش 40 درصدی مصرف شیر در خانواده ها از ورود این کمیسیون به موضوع برقراری یارانه شیر و کاهش قدرت خرید مردم خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۹۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

محمد نعیم امینی فرد در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به مشکلات حوزه سلامت و حذف برخی اقلام غذایی از سبد غذایی مردم اظهارداشت: روز گذشته جلسه کمیسیون بهداشت با موضوع سلامت مواد غذایی بود که مسئولان وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی حضور داشتند که درباره امنیت مواد غذایی و همچنین سلامت برخی اقلام ضروری بحث شد اما راجع به کاهش مصرف شیر بحثی نشد که این مساله را حتما در جلسات آتی بررسی خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه متولی سلامت کشور وزارت بهداشت است، تأکید کرد: در احکام برنامه های پنجم و ششم توسعه وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان مکلف به امنیت مواد غذایی و سلامت مواد غذایی هستند.

وی با بیان اینکه مصرف شیر در سبد غذایی مردم بسیار پایین تر از حد مطلوب است، تأکید کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت هر ایرانی روزانه باید 250 گرم لبنیات مصرف کند اما میزان مصرف لبنیات از سوی خانواده ها بسیار پایین تر است. این میزان هم بیشتر در بخش ماست و پنیر است و بسیاری از خانواده ها اصلا شیر مصرف نمی کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از عواملی که باعث شده تا مردم شیر را از سبد غذایی خود حذف کنند و یا مصرف آن کاهش پیدا کرده به دلیل گرانی این محصول است به طوری که حدود 40 درصد مصرف شیر کاهش یافته است.

وی همچنین درباره برقراری یارانه شیر نیز توضیح داد: ما امیدواریم که دولت مساله برقراری یارانه شیر را در جریان کار قرار دهد و به جای اینکه یارانه را به اقلامی که مورد نیاز نیست و یا کمتر استفاده می شود، به شیر اختصاص دهند تا سلامت مردم با خطر مواجه نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار