در گفتگو با پانا مطرح شد؛

"فقر" خانواده ها عامل ورود کودکان به بازار کار است/برنامه "دولت" چیست

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فقر خانواده ها سبب ورود کودکان به بازار کار شده است و دولت باید در زمینه برنامه مشخص و مدونی داشته باشد .

کد مطلب: ۶۶۷۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد

محمد وحدتی هلان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره جمع آوری کودکان کار توسط بهزیستی گفت: در ابتدا باید بپرسید که چرا کودکان باید در خیابانها کار کنند و مورد آزار و اذیت قرار گیرند. پیش از آنکه ارگانهای دولتی این کودکان را جذب و جمع آوری کنند باید به فکر معیشت خانواده های این کودکان نیز باشند زیرا وضعیت معیشتی بسیاری از این کودکان عامل ورود آنها به بازار کار می شود .

وحدتی هلان افزود: برخی این کودکان نان آور خانواده هستند و برای تامین نیاز های خانواده است که مشغول کار در خیابان ها هستند. ما باید قبل از جمع آوری این کودکان برنامه مشخصی داشته باشیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمایت هایی که دولت باید از این کودکان داشته باشد، گفت: دولت و سازمان های متولی باید با داشتن برنامه قبلی به جمع آوری این کودکان بپردازند و باید توجه داشته باشند که بعد از جمع آوری کودکان برایشان امکاناتی را فراهم کنند تا دوباره به چرخه کار در خیابان بازنگردنند.

وی ادامه داد: باید برای کودکانی که به دلیل ناتوانی خانوده هایشان مجبور به کار هستند امکانات مشخص و کار هایی باتوجه به توانایی هایشان در نظر گرفته شود تا دیگر شاهد آزارها، اذیت ها و تحقیرهای این کودکان نباشیم .

وحدتی هلان با اشاره به گروه سنی کودکان کار افزود: این افراد شامل دو سته اند؛ دسته اول کسانی هستند که نیاز به تحصیل دارند که باید بعد از جذب این کودکان شرایط تحصیلی مناسبی برایشان فراهم کنیم . دسته دوم کسانی هستند که از سن تحصیلشان گذشته و باید برایشان شرایط شغلی مناسبی ایجاد کنیم تا در محیطی امن بتوانند کار کنند و کمک خرج خانواده باشند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: کودکانی که شرایط تحصیلی برایشان فراهم می شود باید در کنار تحصیلشان شرایط مناسبی را برای معیشت خانواده هایشان نیز فراهم کنیم تا دیگر این کودکان مجبور به کار نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار