حضور 2 ورزشکار استان فارسی در اردوی تیم ملی کریکت کشور

​رئیس کمیته کریکت استان فارس از دعوت 2 ورزشکار فارسی به اردوی تیم ملی زیر 19 کشور خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۵۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا فارس، عبداله قنبری با بیان این مطلب افزود: علی صفایی و عارف نریمانی دو ورزَشکار فارسی هستند که در اردوی انتخابی تیم ملی که از امروز در چابهار برگزار می شود حضور دارند.
وی گفت : این نفرات خود را برای حضور در مسابقات کریکت قهرمانی زیر 19 سال آسیا که نیمه دوم مهرماه سال جاری در کویت برگزار می شود آماده می کنند.
تیم ملی کریکت ایران یک تیم بین‌المللی کریکت است که از طرف ایران در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کند. این تیم در سال ۲۰۰۳ به صورت رسمی به عضویت کنسول بین‌المللی کریکت درآمد.
کریکت یک ورزش تیمی بت و توپ است که در زمین چمن دایره‌ای یا بیضی شکل با شعاع میانگین ۷۵ متر میان دو تیم ۱۱ نفره بازی می‌شود. در مرکز زمین کریکت یک محوطه خاکی متراکم شده به طول ۲۲ یارد (۲۰٫۱۲ متر) وجود دارد. به این قسمت پیچ گفته می‌شود که در طرفین آن سه عدد چوب بنام استامپ وجود دارند و تمام این مجموعه با هم ویکت نامیده می‌شود. توپ کریکت دارای محیطی میان ۲۲/۴ تا ۲۲/۹ سانتیمتر و ۱۵۵/۹ تا ۱۶۳ گرم وزن دارد (برای آقایان). سطح آن از چرم و مرکز آن از چوب پنبه پیچیده شده در نخ پرشده‌است. چوبی که با آن به توپ ضربه می‌زنند بت نام دارد. بیشترین طول آن ۹۶/۵ سانتیمتر و عرض آن در پهن‌ترین بخش ۱۰/۸ سانتیمتر بوده و تغییرات وزن آن از ۱ تا ۱/۴ کیلو می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار