رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ظرفیت بالای آذربایجان غربی در جذب گردشگران داخلی و خارجی

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی که در استانداری آذربایجان غربی تشکیل یافت، با اعلام این مطلب گفت : آذربایجان غربی می‌تواند در توسعه توریسم بیشتر در نظر گرفته شود و از آن نهایت استفاده را بکند.

کد مطلب: ۶۶۵۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، علی لاریجانی که درجمع استاندار ، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ، مدیران دستگاههای اجرایی ، فرمانداران وفرماندهان نظامی و انتظامی استان آذربایجان غربی سخن میگفت تصریح کرد : چون ما کشور نفت و گازی هستیم کمتر به معادن توجه می‌کنیم در حالیکه فقط حدود هفت درصد معادن کشورمان کشف شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد که این موضوع کفران نعمت است از این رو استفاده از معادن استانی مد نظر باشد و استاندار اذربایجان غربی باید پیگیر این موضوع باشد و تنها به دنبال بودجه های مرکزی نباشند .

وی گفت: مناطق آزاد کشور دچار یک سقط جنین شده اند و بجای گذرگاه صادراتی به گلوگاه وارداتی تبدیل شده اند .

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مناطق آزاد به مناطقی برای واردات تبدیل شده اند و برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه نیز باید محور صادرات مورد توجه قرار گیرد .

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی دارای ظرفیت های فراوان گردشگری بویژه گردشگری پزشکی و تفریحی است که باید به این موارد بیشتر توجه شود .

لاریجانی گفت: بایستی از پتانسیل های صنعت - صادرات و هم چنین امتیاز مرزی بودن این استان استفاده کرده و برنامه ریزی های لازم دراینخصوص انجام شود .

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی در کشور اظهار داشت: امروز باید کشاورزی از سنتی به مدرن روی آورده و بر روی صنایع وابسته و تکمیل چرخه اقتصادی در روستاها فکر شود .

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : توسعه روستایی یکی از موارد مورد توجه قرار گرفته در سال های اخیر است .

وی ادامه داد: از مقام معظم رهبری درخواست شده تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای توسعه روستایی تخصیص یابد‌‌ .

وی با اشاره به اینکه پیشرفت صنعت در توسعه آذربایجان غربی عامل مهمی است گفت:در کنار کشاورزی باید به صنعت آذربایجان غربی توجه ویژه ای شود‌ .

وی گفت: مسئله آب از موضوعات جدی کشورمان است و دولت و مجلس به سبب خشکی آب به دنبال استفاده بهینه از آب هستند و به همین سبب برای آبیاری تحت فشار بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود و امسال نیز بودجه آن افزایش یافته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار