معاون پرورشی و فرهنگی وزیر اعلام کرد:

پیشنهاد اسکورت خودروی اردوهای دانش آموزی توسط پلیس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت تغییر شیوه نامه اردوهای دانش آموزی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۶۶۵۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا، مهدی فیض در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بازنگری در شیوه نامه اردوهای دانش آموزی اظهارداشت: کار بازنگری مدتی است آغاز شده و با توجه به حادثه اخیر پیگیری آن شدت بیشتری پیدا کرده است. این شیوه نامه نسبت به قبل حدود ۳۰درصد کاملتر شده است.

وی افزود: پیش از این برای ابلاغ شیوه نامه فقط امضای وزیر آموزش و پرورش نیاز بود اما با تغییرات جدید اکنون ۲ گزینه شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون ایمنی راه ها نیز در ابلاغ شیوه نامه دخیل خواهند بود؛ البته این مساله قطعی نشده و فعلادر مرحله پیشنهاد است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ابلاغ شیوه نامه با توجه به پیشنهاد مذکور موجب می شود تا سایر نهادهای مربوطه با توجه به حوزه فعالیت های خود در اجرای شیوه نامه دخیل بوده و تکالیفی برعهده داشته باشند.

فیض در مورد تردد در شب تصریح کرد: با تاکید و تصویب وزیر آموزش و پرورش فعلا تردد اردوهای دانش آموزی در شب ممنوع بوده اما هنوز تصویب قطعی نشده است.

وی با اشاره به اینکه احتمالا برای تردد در شب نکات ایمنی بیشتری در نظر گرفته شود، گفت: از جمله این نکات می توان به اسکورت خودروهای حامل دانش آموزان با ماشین پلیس و وجود سه راننده در خودرو اشاره کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ممنوعیت تردد در شب موجب افزایش زمان اردوهای دانش آموزی خواهد شد که به دنبال آن موجب افزایش هزینه های اردویی و کاهش تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در اردو می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار