کارگردان نمایش آیینه:

نمایش آیینه دغدغه های زنانگی را به تصویر می کشد

کارگردان نمایش آیینه در خصوص مضمون و پیام اثر خود بیان کرد:محوریت این نمایش به تصویر کشیدن دغدغه ها و چالش های یک زن است که چطور عدم شناخت شخصیتش می تواند موجب رقم خوردن اتفاقات جبران ناپذیری شود.

کد مطلب: ۶۶۴۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجانشرقی،محمدرضا ذالیان اظهار کرد:بیست ونهمین جشنواره تئاتر استانی اولین تجربه حضور من در جشنواره بود و تاکنون که روزهای نخست جشنواره درحال سپری شدن است شاهد نظم و روال مطلوبی بوده ایم اگرچه همواره کم و کاستی هایی وجود دارد که طبیعی بوده و می تواند در هر برنامه ای پیش بیایداما درکل سطح جشنواره بسیار خوب بوده و زمینه برای رقابت گروه ها به خوبی فراهم شده است.
وی با تاکیدبراینکه جشنواره تاکنون انتظارات لازم را برآورده ساخته در خصوص تفاوت هایی که این جشنواره نسبت به سال های پیش دارد گفت:تفاوت عمده ای که امسال چهره جشنواره را نسبت به سال های گذشته متفاوت می کند حضور هنرمندان و گروه های جوان و تازه کار درکنار سایر هنرمندان باتجربه است چراکه این یک نقطه قوتی برای این جشنواره به حساب می آید،امید است در جشنواره های آتی نیز این روند حفظ شود و کماکان برای فعالیت و درخشش جوانان فرصت داده شود.
این کارگردان هنری در خصوص تاثیر و نتایجی که حضور هنرمندان تازه کار در کنار پیشکسوتان این عرصه دارد، ابراز کرد:قطعا نتایجی که این اتفاق مثبت دارد بسیار مطلوب خواهد بود حتی اگر این گروه های جوان به مقام یا عنوانی در جشنواره دست نیابند تنها همین حضور هنرمندان و گروه های مستعد تازه کار نتایج مطلوبی برای آینده عرصه هنر خواهد داشت البته در صورت منتخب شدن اثری از بین چند گروه تازه کار حاضر در جشنواره می تواند راه را برای ورود و فعالیت هنرمندان جوان تئاتر سهولت بخشد و جسارت لازم را در جهت خودنمایی و فعالیت به آنان هدیه کند.
کارگردان نمایش آیینه در تشریح مضمون و پیام نمایش خود اشاره کرد:متن این نمایش که به قلم خود من نوشته شده بود شرح داستان دختری است که با چالش ها و دغدغه هایی نسبت به جنسیت وزنانگی خود روبه روست و بنابر حس کنجکاوی و یافتن پاسخی برای سوال ها و چالش های موجود در ذهنش در دوران جوانی پا در مسیری می گذارد و با دچارشدن به برخی از بی بندوباری های اخلاقی صاحب یک کودک نامشروع شده و بنابر تصمیم خود کودک را سقط کرده است.
وی ادامه داد:نمایش ما توهمات و تفکرات شخصیت اصلی را زمانی که اقدام به سقط جنین کرده به تصویر می کشد و در کل محوریت این نمایش به تصویر کشیدن دغدغه هاو چالش های یک زن است که چطور عدم شناخت شخصیتش می تواند موجب رقم خوردن اتفاقات جبران ناپذیری شود.
ذالیان در خصوص واکنش داوران جشنواره در هنگام تماشای این نمایش اذعان کرد:شاید نظر و واکنش داوران یک نظر تماما مثبت و مطلوب نباشد اما برداشتی که من از واکنش داوران حاضر داشتم این بود که در مدت تماشای نمایش لذت کافی را بردند و شاید این برای من از هر چیزی ارزشمند تر باشد البته امیدواریم که با نظر مثبت داوران در صورت داشتن لیاقت لازم برای کسب جایزه و مقامی به این جایگاه دست بیابیم.
گفتنی است نمایش"آیینه" به قلم و کارگردانی محمدرضا ذالیان در دومین روز از بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی،در بخش مسابقه ای این جشنواره و در برابر نگاه تماشاچیان و داوران حاضر به روی صحنه رفت.

لازم به ذکر است بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی از 19 تا 24 شهریور در تئاتر شهر تبریز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار