مدارس سیار دانش آموزان باید همه استانداردهای لازم را داشته باشد

مدیر سازمان دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان در جمع مدیران مدارس آموزش و پرورش نواحی یک و دو زاهدان اظهار داشت: سرویس حمل و نقل دانش آموزی با همراهی والدین ومدیران مدارس به فناوری های روز مجهز می شود.

کد مطلب: ۶۶۴۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان: داود صیاد در جلسه ای که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان و دیگر کارشناسان اداره کل و نواحی یک و دو زاهدان در محل سالن اجتماعات کانون شهید مسلم کیخا برگزار شد از سرویس مدرسه به عنوان مدرسه سیار نام بردو گفت: سرویسی می تواند ایاب و ذهاب دانش آموزان را به عهده داشته باشد که استانداردهای لازم را دارا باشد.

وی خاطر نشان کرد: سرویس مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در هیئت دولت کارگروهها و مصوبات خاصی برای این امر صورت گرفته است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان از مدیران مدارس به عنوان افرادی که بیشترین وظیفه را درموضوع ایاب و ذهاب دانش آموزان بر عهده دارند خواست: با افرادی که از سوی سازمان دانش آموزی به مدارس جهت ایاب و ذهاب دانش اموزان معرفی می شوند قراداد بسته وازانعقاد قرارداد با شرکت های غیر مجاز و خودرو های شخصی بدون مجوز اجتناب کنند.

صیاد یکی از فرایندهای مهم در امر تعلیم و تربیت را سرویس مدارس دانست و گفت: طبق ماده 8 دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه ‌حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس مصوب هیأت وزیران، قراردادی که با شرکت حمل و نقل و دانش آموزان بسته می شود بر عهده مدیران مدارس است که نیازمند به توجه و حساسیت خاصی می باشد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان از نصب و راه اندازی سامانه برخط خبر دادو تصریح کرد: چنانچه با همکاری والدین و مدیران مدارس در سال جاری بتوان افزایش قابل توجهی در زمینه ثبت نام دانش اموزان درجهت ایاب و ذهاب دانش آموزان داشت ، سرویس های حمل و نقل شرکت دانش آموزی استان در آینده ای نه چندان دورمجهز به سامانه های پیشرفته و استفاده از تکنولوژی روز خواهد شد که لحظه به لحظه فرایند حمل و نقل دانش آموزان را به خانواده و مدرسه گزارش می دهد.

وی همچنین ازکمیته نظارت بر روند اجرایی طرح ساماندهی لباس فرم مدارس نام برد و بیان داشت: لباس فرم مدارس باید پس از تایید رنگ و فرم لباس توسط انجمن اولیاء و مربیان مدارس در اختیار تولید کننده قرار گرفته و تولید کننده موظف است طرح فوق را پس از قیمت گذاری در صنف مربوطه تحویل مدیر مدرسه نماید تا جهت رویت با نصب درج قیمت دراختیار والدین دانش آموزان قرار گیرد.

صیاد در پایان با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی سازمان دانش آموزی ارائه فعالیت های مکمل تربیتی می باشد و یکی از این موارد صبحانه سلامت دانش آموزان است خاطر نشان کرد: طرح های پیشنهادی متعددی برای صبحانه سالم با همکاری اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش مطرح شده که پس از تایید به مرحله اجراء و توزیع خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار