تحصیل 25 هزار و 485 دانشجوی بورسیه و غیر بورسیه خارجی در کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان غیربومی را بهترین راه برای تحقق بین المللی شدن دانشگاه ها عنوان و بیان کرد: در زمان حاضر 25 هزار و 485 دانشجوی بورسیه و غیربورسیه خارجی در کشور مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۶۶۴۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در نشست با اعضای شورای دانشگاه گیلان در رشت افزود: تعداد دانشجویان خارجی بورسیه و غیربورسیه مشغول به تحصیل در کشور تا پایان برنامه ششم باید به 75 هزار نفر برسد.
وی با بیان این که سالانه چهار هزار اتباع غیرایرانی از طریق آزمون وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشورمان می‌شوند، اظهار کرد: تعدادی از اتباع غیرایرانی هم از طریق بورسیه و با تلاش وزارت علوم و دانشگاه‌ها جذب می‌شوند.
صدیقی خاطرنشان کرد: همه دانشگاه‌ های کشور باید برای بین المللی شدن، نقشه راه طراحی کرده و آمادگی لازم را به لحاظ رفاهی و زیرساختی برای رسیدن به این هدف داشته باشند.
وی در ادامه با تاکید بر نقش موثر دو حوزه مشاوره و سلامت در دانشگاه‌ ها تصریح کرد: وظیفه و رسالت دانشگاه‌ ها در مشاوره بسیار مهم است و باید با ارائه مشاوره و افزایش فعالیت مراکز مشاوره‌ ای دانشگاه‌ ها، از آسیب ‌های اجتماعی دانشجویان جلوگیری کرد.

* مشکل خوابگاه های دانشجویی بدون همکاری خیرین رفع نمی شود
معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در ادامه نشست خود با اعضای شورای دانشگاه گیلان بیان داشت: مشکل خوابگاه های دانشجویی کشور بدون حضور خیرین رفع نخواهد شد.
وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید حدود 75 هزار ظرفیت به مجموعه خوابگاهی اضافه شود و این برنامه، بدون همکاری خیرین امکان پذیر نخواهد شد.
صدیقی اضافه کرد: بسیاری از دانشگاه های شناخته شده در دنیا با نیت خیر خیرین ساخته شده و بسیاری از این دانشگاه‌ ها ، هزینه ‌های خود را نیز با استفاده از مواردی مانند وقف در آموزش عالی دنبال می کنند.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حدود 255 هزار ظرفیت خوابگاه مجردی در کل کشور وجود دارد، گفت: از این مجموع حدود 220 هزار خوابگاه های ملکی و اجاره ای دانشجویان است.
وی بیان داشت: علاوه بر خوابگاه های یاد شده، حدود 30 هزار خوابگاه های خودگردان یا بخش خصوصی در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم فعال است که دانشجویان ساکن هستند.
در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند و این مرکز آموزش عالی، دارای حدود 600 عضو هیات علمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار