رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

کشف بیش از 22 هزار قلم کالای قاچاق در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ازکشف بیش از 22 هزار قلم کالای قاچاق از واحدهای صنفی این استان در پنج ماه گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۴۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام یک هزار و 996 مورد بازرسی در پنج ماه گذشته به منظور مبارزه با قاچاق کالا در سطح واحدهای صنفی استان خبر داد.

وی افزود: این بازرسی ها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی طی پنج ماه گذشته سالجاری و بابهره گیری از ظرفیت بازرسان مستقر در این سازمان و ادارات شهرستان های تابعه صورت گرفته است.

اسودی در ادامه افزود: در این بازرسی ها که توسط بازرسان سازمان و دستگاه های نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و از جمله دستگاه های کاشف موضوع ماده (36) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد یک هزار و 996 مورد بازرسی طی گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط صورت گرفته است که از این تعداد بازرسی، 104 فقره پرونده تخلف تنظیم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت: عمده ترین کالاهای مکشوفه مربوط به گروه های کالایی آرایشی و بهداشتی، مواد دخانی، مواد غذایی، تلفن همراه، سوخت ، آرد نان و غیره است که تعداد 104 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 586 میلیون و 778 هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی با اشاره به فراوانی کشفیات قاچاق در سطح استان طی پنج ماه گذشته تصریح کرد: در این مدت 22 هزارو 775 قلم کالای قاچاق از سطح واحدهای صنفی استان کشف و ضبط گردیده است که از این تعداد ، هزارو 53 قلم آرایشی ، 453 بسته مواد دخانی ، 6 هزارو 100 عدد مواد غذایی ، 14 هزارو 360 لیتر سوخت و مابقی سایر است.

وی با اشاره به تلاش های دولت در حمایت از تولید ملی و برنامه ریزی مدون و مستمر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: استان سمنان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی و عبورکالاهای ترانزیتی،باهم اندیشی تمامی دستگاه های اجرایی و اعضای کارگروه حمایت از تولید، شرایط جهت قاچاق کالا سخت و فضا برای این کار محدود شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار