مهرداد پهلوان زاده در گفت و گو با پانا:

تعلیق شطرنج ایران به طور کامل رفع می شود/ 120 هزار دلار بدهی داریم

رئیس فدراسیون شطرنج از رفع تعلیق کامل این فدراسیون با پرداخت 120 هزار دلار بدهی خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۳۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد

مهرداد پهلوان زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره تعلیق کامل فدراسیون شطرنج گفت: این مشکل را این هفته حل خواهیم کرد و جای نگرانی وجود ندارد، متاسفانه بدهی مربوط به مسابقات قهرمانی جهان بانوان از بهمن ماه سال گذشته هنوز پرداخت نشده، بدهی مربوط به حق الزحمه داوران و مسایل دیگری است که تا زمانی که پرداخت نشود فدراسیون تعلیق است البته همانطور که گفتم ما به دنبال رایزنی هستیم و تا چند روز آینده این مشکل را حل خواهیم کرد.

وی در مورد میزان بدهی فدراسیون شطرنج گفت: تاکنون چندین دوره قسط های این بدهی پرداخت شده و در حال حاضر 120 هزار دلار از آن باقی مانده که امیدوارم خیلی زود این بدهی هم پرداخت شود.

رئیس فدراسیون شطرنج در مورد جذب اسپانسر نیز اظهار کرد: از همان ابتدا قرار بود یکی از بانک ها اسپانسر این مسابقات شود اما متاسفانه به تعهداتش عمل نکرد، چند وقت پیش هم در این مورد جلسات متعددی داشتیم و قرار بود این همکاری برقرار شود و آنها ما را در پرداخت این بدهی کمک کنند اما درگیر جلسات و این مسائل شدیم و زمان از دست رفت.

پهلوان زاده در پاسخ به وضعیت حضور ملی پوشان شطرنج در مسابقات داخل سالن آسیا و همچنین پرچم داری خادم الشریعه در این رقابتها عنوان کرد: همانطور که گفتم مشکل خیلی زود حل میشود و ملی پوشان می توانند به مسابقات بین المللی اعزام شود، نگرانی از این بابت وجود ندارد چرا که ما به محض پرداخت پول فدراسیون را از حالت تعلیق در میاوریم و شطرنج بازان ما می توانند در مسابقات بین المللی حضور داشته باشند.

وی همچنین در مورد مسابقات داخل سالن آسیا اظهار کرد: برای این مسابقات 12 شطرنج باز اعزام می شوند و باتوجه به سطح مسابقات ما به کسب چندین مدال امیدواریم. خدا را شکر شطرنج ایران در این چند سال اخیر راه پیشرفت را به سرعت در پیش گرفته است، یک زمانی ایران در رنکینگ جهانی در جایگاه هفتادم جهان قرار داشت اما حالا بعد از دوسال تلاش بی وقفه آن را به جایگاه سی و چهارم رساندیم و حالا هم در رنکینگ جهانی دو پله صعود داشتیم، این روند نشان از پتانسیل بالایی شطرنج ایران است. امیدواریم که مشکل بدهی هم تا همین چندروز باقی مانده حل شود تا خطری ازبابت تعلیق شطرنج بازان را تهدید نکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار