برگزاری دومین جشنواره انگور ناغان

دومین جشنواره انگور ناغان با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری، جاذبه‌های طبیعی، جذب گردشگران خارجی و داخلی و همچنین معرفی محصولات تولیدی شهر ناغان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۲۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از چهارمحال و بختیاری، وحید فرجی 17 شهریور ماه در آئین برگزاری دومین جشنواره انگور ناغان بازدید از باغات، نمایشگاه محصولات ‏و فرآورده‌های انگور و نمایش مراحل استحصال شیره و شهد انگور را از برنامه‌های این جشنواره گزارش کرد و اظهار کرد: ایجاد ‏غرفه‌های معرفی محصولات مختلف، صنایع دستی و آش محلی، نمایشگاه عکس، موسیقی محلی، کارگاه ‏آموزشی برای کشاورزان و قدردانی از باغداران نمونه از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

رئیس شورای اسلامی شهر ناغان افزود: عسگری، ریش بابا، مهره، سیاه پیازی، قرمز شاهانی، قرمز ‏یاقوتی (پیش رس) و دانه‌دار از مهم‌ترین ارقام انگور این منطقه ‌می‌باشد.

وی احداث کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی محصول انگور را در ارتقای کیفیت و کمیت اقتصاد کشاورزی حائز اهمیت دانست و گفت: بسترهای لازم باید به منظور ارتقای بهره‌وری از این محصول و افزایش درآمد از آن ایجاد شود.

فرجی با اشاره به وجود 850 هکتار تاکستان انگور در ناغان، تصریح کرد: اغلب این باغ‌ها واقع در اراضی شیبدار هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر ناغان خاطرنشان کرد: کاهش منابع آب به دلیل خشکسالی‌های متوالی باعث شده تاکستان‌های ناغان در معرض خطر قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار