تجلیل از برترین های رادیو و تلویزیون؛

علی عسگری: استان ها می توانند وارد حوزه تولید فاخر شوند

رئیس سازمان صداوسیما در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها گفت: هرگاه به هر استانی اعتماد کردم، آن استان رشد کرد. استان ها می توانند در زمینه های مختلف وارد عرصه تولیدات فاخر شوند.

کد مطلب: ۶۶۲۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ ۸۰ اثر در کمیسیون سیما در بخش های مستند، نمایشی، ترکیبی، ویژه و بخش جمعی هم موفق به دریافت جایزه در اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها شدند.
مرکز خوزستان با ۱۱ جایزه اوّل، مرکز کُردستان با ۱۰ جایزه مقام دوّم، خراسان رضوی با ۸ جایزه سوّم و چهارمحال و بختیاری با ۷ جایزه و سمنان با ۵ جایزه به ترتیب چهارم و پنجم جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیونی مراکز استان‌ها را به خود اختصاص دادند.
در اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های صدا و سیما، همچنین از هنرمندان سینما، تلویزیون، شعر، موسیقی و دیگر عرصه‌های فرهنگی و هنری کشورمان تجلیل شد.
ابتدا از هنرمندانی که زاده کردستان هستند تجلیل صورت گرفت؛ دکتر قطب‌الدین صادقی بازیگر سینما و تلویزیون، سعید آقاخانی هنرمند تلویزیون کشورمان، مریم بوبانی بازیگر فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، استاد محمد جلیل عندلیبی آهنگساز و نوازنده برجسته ایرانی، هادی ضیاءالدینی هنرمند برجسته نقاشی و مجسمه‌سازی، دکتر بیژن ذوالفقارنسب مربی فوتبال، دکتر بایزید مردوخی مترجم و نویسنده، صدیق تعریف ردیف‌دان و خواننده موسیقی سنتی عبدالحمید سجادی محقق و مولف برجسته ایرانی هنرمندان و دانشمندانی بودند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.
بعد از آن از دیگر هنرمندان و چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی حاضر در مراسم اختتامیه تجلیل شد؛ ناصر ممدوح دوبلور مشهور کشورمان، مریم شیرزاد دوبلور و گوینده ایرانی، احمد ضابطی جهرمی مستندساز، دکتر حسن خجسته رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، داریوش ارجمند پژوهشگر و بازیگر مطرح کشورمان، مرضیه برومند فیلمساز، محمود عزیزی بازیگر، مریلا زارعی هنرمند سینما و تلویزیون، محمود پاک‌نیت بازیگر برجسته کشورمان، پرویز شیخ‌طادی کارگردان سینما و تلویزیون، خانواده مرحوم حمید آخوندی تهیه‌کننده کشورمان و ساعد باقری شاعر و هنرمند معاصر، لوح تقدیر خود را از دست ریاست سازمان صدا و سیما دریافت کردند.
تجلیل از یادگاران و خانواده شهدای انقلاب و دفاع مقدس در اختتامیه جشنواره بیستم از دیگر بخش های این مراسم بود. در این رویداد از امیر سرتیپ احمد دادبین و سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی حماسه سازان آزادی سنندج از دست ضد انقلاب تجلیل شد.
در ادامه خانواده شهدای دوران دفاع مقدس، سردار شهید محمود کاوه، سردار سرلشکر پاسدار شهید محمد بروجردی، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، شهید مدافع حرم منوچهر سعیدی، امیر سرلشکر حسن آبشناسان شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام تقدیر شدند.
معاون امور استان ها: جشنواره مراکز استان ها گام مهمی برای تمرکز زدایی است
علی دارابی معاون امور سیمای استان‌های رسانه ملی نیز در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما گفت: آیین اختتامیه مزین است به عطر حضور خانواده شهدا، جانبازان، اسرا، مدیران محترم و هنرمندان است. تشکر می کنم از رییس سازمان صداوسیما که حامی اصلی این جشنواره هستند و استاندار محترم کردستان که مهمان او هستیم. همچنین از دکتر هاشمی وزیر بهداشت، سردار رحیم صفوی و همه هنرمندان و عزیزان سپاسگزارم. از مهمان نوازی مردم کردستان تقدیر و تشکر می‌کنم و از برادر ارجمندم میزبان جشنواره بیستم قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری که میزبانی جشنواره بیست و یکم را برعهده گرفتند.
وی افزود: جشنواره تولیدات استان‌ها گام بزرگی است برای تمرکز زدایی، فرصتی است برای کسانی که کمتر دیده می‌شوند. این جشنواره فرصتی است برای عدالت رسانه‌ای، حرکت به سوی توسعه متوازن و پایدار.
دارابی با بیان اینکه شبکه‌های استانی بر اساس مزیت‌هایی که دارند حرکت می کنند، گفت: از جشنواره قبل تاکنون ۱۰ رادیو و ۱۹ سیما بیست و چهارساعته شده‌اند. برخی از استان‌های ما قطب تولید انیمیشن، مستند و... هستند. امسال دانشجویان دانشگاه صداوسیما ده جایزه دریافت کردند و این نشانه توانمندی آنهاست.
وی ادامه داد: جشنواره بیستم با فاصله ای کمتر از یک سال از جشنواره سال گذشته برگزار شد. دکتر علی عسگری احیای این جشنواره را از من خواستند. برادران و خواهران عزیز امروز اگر در کمال امنیت در سنندج مراسم را برگزار می کنیم مدیون خون شهداست. جشنواره خود را به آثار فرهنگ اسلامی وفادار می داند. در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم. از سال گذشته ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد را برپا کردیم و عزیزان در حال تدارک برنامه های خود هستند.
رئیس سازمان صداوسیما: بقای رسانه کار دشواری شده است
علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما نیز در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما بیان کرد: کردستان مهد تمدن های قدیمی و انسان های شجاع و وفادار است. من سال ۵۸ در کردستان خدمت شهید بروجردی بودم. برای دفاع از مرزوبوم از همه چیز خود مایه گذاشتیم. استان طلایی و رنگارنگ کردستان که ما به آن افتخار می کنیم. از جهت معماری و میراث فرهنگی زیبایی های متنوعی در شهر می بینید.از جهت هنر، موسیقی، شعر و ... در تراز بالایی قرار دارد و از لحاظ سلحشوری مثال زدنی است. کردستان بیش از ۵۰۰۰ شهید تقدیم کرده است.
وی افزود: کردستان دیار سلحشوران است. کلمات زیبای مقام معظم رهبری در مورد کردستان امام کلام هاست. امیدوارم این اجلاس که در قلب کردستان، سنندج برگزار شده گامی برای ارتقای فرهنگ و هنر و اقتصاد کردستان باشد.
وی ادامه داد: امروز کار رسانه بسیار پیچیده است. کار رقبای ما افول رسانه بوده است. دیدید کم کم شبکه های ماهواره با چه تعددی برپا شد. اما نتوانستند به ایران لطمه بزنند. تعداد این شبکه های بیگانه فارسی زبان از ۲۶۰ کانال گذشته، باید شبکه های ما از طریق برندینگ بقای خود را حفظ کنند. خوشبختانه این مورد در استان های ما ایجاد شده است امیدوارم این برندها را حفظ کنیم. امروز بقای رسانه کاری بس دشوار است. کشور ما رو به رشد است. نخبگان فراوانی در استان ها وجود دارند که باید از طریق رسانه با مردم صحبت کنند.
علی عسگری ادامه داد: ما نباید این مزیت ها و استفاده از آنها را ازدست بدهیم. تربیت نسل جدید هنرمندان و نخبگان هنرمند مسئله مهمی است. باید نیروهای جوان و هنرمند را برای آینده آموزش دهیم و نخبگان آنها را برای رسانه انتخاب کنیم. باید برای نوجوانان تولیدات ویژه داشته باشیم اما متأسفانه محصولات زیادی برای آنها نداریم. از همه شما خواهش می کنم هر کس دراین زمینه هنری دارد به میدان بیاید.
وی اظهار کرد: ما برای اینکه در این خصوص کاری کرده باشیم شبکه امید را راه اندازی کردیم. هرگاه به هر استان اعتماد کردم آن استان رشد کرد. استان ها می توانند در زمینه های مختلف وارد عرصه تولیدات فاخر شوند. برای جذابیت آثار باید از جلوه های ویژه استفاده کرد. علاوه بر جشنواره انیمیشن جشنواره مستند نیز خواهیم داشت. وقتی تولیدات فاخر شوند ما شبکه های متعدد ملی خواهیم داشت. جامعه ما به رشد اقتصادی نیاز دارد اگر رشد اقتصادی داشته باشیم در سایر زمینه ها نیز رشد خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار