گفتگوی پانا با نوجوان تبریزی که در عرض یازده ماه حافظ کل قرآن شد;

خواست خدا بود که با قرآن مانوس شوم

دانش آموز حافظ کل قرآن از تبریز گفت: خواست خدا بود که وارد این عرصه شوم و مطمئنا اگر لطف خدا و همراهی والدینم نبود، به هیچ وجه موفق نمی شدم.

کد مطلب: ۶۶۲۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، تربیت صحیح فرزندان، از جمله مباحثی است که در آموزهای دینی ما مسلمانان مورد توجه قرار گرفته و از وظایف مسلم والدین و جزو تکالیفی است که مورد پرسش خداوند قرار می گیرد و آثار آن حتی بعد از مرگ و کوچ انسان از این جهان نیز از بین نمی رود و آثار مثبت یا منفی آن در حیات برزخی نصیب انسان می شود.
درحقیقت جسم و جان کودک به موازات یکدیگر ساخته می شوند و همان گونه که بدن کودک با تغذیه صحیح و مراقبت های بهداشتی، به سرعت رشد می‌کند، روان کودک نیز می تواند از تعلیم و تربیت صحیح تغذیه کند و با سلامت روح، به کمالی که سزاوار آن است، دست یابد و برای یک زندگی خوب و سعادت بخش آماده شود.
پدران و مادران نیز باید از فرصت گران بهای کودکی فرزندان خود به خوبی استفاده کنند و اساس سعادت و خوشبختی آنان را برای همه دوران عمر، پی ریزی کنند.

خانواده مرسلی یکی از خانواده های موفق آذربایجانی است که با تربیت صحیح و دینی توانسته استعدادهای فرزندان خود در شکوفا کند، رها مرسلی (دختر این خانواده) توانسته در کمتر از یک سال کل قرآن را حفظ و موفق به اخذ مدرک درجه دو حفظ(معادل کارشناسی ارشد) شود.
گفتگویی با این نخبه قرآنی قرآنی ترتیب داده ایم…

پانا: در چه مقطعی تحصیل می کنید و از چه سنی حفظ قرآن را شروع کردید؟
سال دهم را به پایان رسانده ام و در مدرسه فرزانگان ناحیه چهار تبریز تحصیل می کنم.
از ده سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و به لطف خدا توانستم در عرض یازده ماه، کل قران کریم را حفظ کنم و از آن زمان در حال مرور و تثبیت محفوظات خود هستم.

پانا: از چه روشی برای حفظ استفاده کردید؟

من کل قرآن را با تکنیک تصویر سازی آیات و صفحات حفظ کردم و در کنار آن از راهنمایی های یکی از اساتید این حوزه نیز بهره گرفتم.

پانا: تابحال چه مقام های کسب کرده اید؟
تاکنون در مسابقات قرآنی بسیاری شرکت و مقام‌ های متعددی در سطح شهرستان، استان و کشور کسب کرده ام که کسب مقام دومی کشور در سال ۹۲ و مقام سومی کشور در سالهای ۹۳ و ۹۵ از آن جمله اند.
امسال نیز موفق به کسب مقام اول سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در رشته حفظ کل شدم.

پانا: رمز موفقیت خود را چه می دانید؟

خواست خدا بود که وارد این عرصه شوم و مطمئنا اگر لطف خدا و همراهی والدینم نبود، به هیچ وجه موفق نمی شدم.

پانا: چه توصیه ای به هم سن و سالان خود دارید؟
توصیه می کنم با قرآن انس بگیرند و به دستورات آن عمل کنند و مطمئنم هر چقدر به این معجزه الهی نزدیک تر شوند علاقه شان نسبت به آن افزایش خواهد یافت، چرا که قرآن کریم داستانهای آموزنده و جذاب بسیاری دارد که بهترین چراغ راه برای انسانهاست و با عمل به آن موفقیت های بسیاری را کسب خواهند کرد.

پانا: انس با قرآن چه تأثیری بر زندگی شما داشته است؟
انس با قرآن باعث تقویت حافظه ام شده و در نتیجه یادگیری دروس مدرسه برایم سهل شده و توانسته ام موفقیت های بسیاری کسب کنم.

پانا: در پایان اگر سخنی دارید، بفرمائید؟
ضمن شکرگذاری به درگاه احدیت و تشکر از پدر و مادر عزیزم، توصیه می کنم تا می توانید خدا را یاد کنید، چرا که یاد خدا باعث آرامش شده و تاثیر مثبتی بر زندگیتان خواهد گذاشت.

گفت و گو از: قمر طالبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار