مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

بیش از 99 درصد افراد لازم التعلیم تحت پوشش آموزش های رسمی قرار گرفتند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از 99 درصد افراد لازم التعلیم در استان تحت پوشش آموزش های رسمی قرار گرفته اند.

کد مطلب: ۶۶۲۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، محمد محسن بیگی در جمع مدیران مدارس شهرستان نرماشیر خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد عدالت آموزشی افراد لازم التعلیم در اقصی نقاط استان حتی با دایر بودن مدارسی با وجود یک تا پنج نفر دانش آموز تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه آموزش و پرورش از لحاظ کمی به اهداف خود رسیده است اظهار کرد: کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی راهبرد اصلی فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش استان در سه سال اخیر بوده و هست.
وی با اشاره به نقش موثر نظام تعلیم و تربیت در تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد عنوان کرد: نگاه به آموزش و پرورش در کشور تغییر کرده و نظام تعلیم و تربیت در شرایط کنونی از نگهداری بچه ها در مدارس خارج و به فرایند یاددهی - یادگیری تبدیل شده است.
محسن بیگی افزود: در فرایند یاددهی - یادگیری معلم به عنوان آموزش دهنده نیز باید یاد بگیرد تا این فرایند تسهیل و اهداف آموزشی و پرورشی محقق شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: در مدارس باید دانش آموزان را به گونه ای تربیت کنیم تا بجای پیشرفت، رشد کنند زیرا پیشرفت باعث ارتقا موقیت فرد می شود در حالیکه رشد وقتی اتفاق می افتد که فرد در کنار دیگران نقش سازنده ای داشته باشد و زمینه ساز توسعه و پیشرفت جامعه شود.
محسن بیگی خاطر نشان کرد: اگر همکاری، مشارکت، تعامل، هم افزایی و خیرخواهی در جامعه نهادینه شود زمینه رشد و پیشرفت کشور فراهم شده و جامعه توسعه یافته و متوازن می شود.
وی اظهار داشت: ما در آموزش و پرورش استان به دنبال مدارس کارآمد هستیم زیرا کارآمدی مدارس لازمه تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت و افزایش کارآیی و بهره وری است.
محسن بیگی تصریح کرد: تقویت فکر و اندیشه دانش آموزان در راستای شکوفایی استعداد ها و خلاقیت های آنها ضرورتی انکار ناپذیر برای تربیت نیروی انسایی کارآمد و متعهد آینده کشور است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه شکوفایی خلاقیت دانش آموزان بهترین روش برای استفاده از ظرفیت فکری و مهارتی آنها برای رشد کشور است بر تقویت خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان بخصوص دانش آموزان دوره ابتدایی تاکید کرد.
محسن بیگی افزود: خلاقیت تمام شدنی نیست زیرا فکر، عقل و ذهن افراد محدودیت ندارد و همیشه در حال یادگیری است.
وی به نقش تربیتی معلم و مربی در کلاس های درس اشاره و خاطر نشان کرد: ما باید در مدارس انسان صاحب اختیار و داری تفکر و روح را پرورش دهیم پس باید آنها را به گونه ای تربیت کنیم تا زمینه شکوفایی استعداد های آنها در راستای رسیدن به کمال و سعادت فراهم شود.
محسن بیگی با بیان اینکه باید روحیه مشارکت پذیری، مشارکت جویی، مسئولیت پذیری و تقویت فکر و اندیشه، استقلال طلبی، تحمل نظر مخالف و احترام به حقوق دیگران و احقاق حقوق خود را به دانش آموزان یاد دهیم اظهار کرد: اگر دانش آموزان در مسیر درست و صحیح قرار گیرند بسیاری از آسیب اجتماعی موجود به حداقل می رسد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمامی آمال و آرزوهای آموزش و پرورش در مدارس محقق می شوند و مدیران مدارس نقش موثری در تحقق اهداف آموزشی و پرورشی دارند.
محسن بیگی بر ایجاد رقابت سالم و سازنده در مدارس توسط مدیران تاکید کرد و افزود: مدیران مدارس متولی اصلی تعلیم و تربیت هستند.
وی با بیان اینکه مدیران مدارس باید مرتب نحوه مدیریت، دانش و دانسته های خود را بروز رسانی کنند تا از ضایع کردن سرمایه های انسانی کشور جلوگیری شود خاطر نشان کرد: عمر گرانمایه دانش آموزان بزرگترین سرمایه کشور و مردم است که نمی توان برای آن قیمت و مرزی را تعیین کرد.
محسن بیگی تاکیدکرد: مدیر مدرسه باید در محیط آموزشی الگوی اخلاقی و رفتاری باشد زیرا الگوی رفتاری و اخلاقی بیشترین جاذبه را ایجاد می کند.
وی بر احاطه کامل مدیر بر تمامی امور مدرسه تاکید کرد و افزود: برنامه محوری و تدوین برنامه بلند مدت، میان مدت وکوتاه مدت در مدارس لازمه افزایش بهره وری و کارآیی است.
محسن بیگی عنوان کرد: مدیر مدرسه باید در محیط آموزشی تصمیم سازی داشته باشد نه تصمیم گیری زیرا اگر با نظر و مشورت دیگران تصمیم سازی کند دیگران در اجرای آن همکاری و مشارکت می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکیدکرد: مدیر مدرسه باید از فعالیت ها و برنامه های مدارس ارزیابی مستمر داشته باشد و فضای مدارس را برای زندگی شاداب فراهم کند.
محسن بیگی با بیان اینکه مدیر مدرسه باید انگیزه ساز باشد نه انگیزه سوز خاطر نشان کرد: ایجاد انگیزه تعهدی در مدارس ضروری است و انگیزه تعهدی فقط با نفوذ در دلها و تغییر مدیریت صرف به مدیریت همراه با رهبری آموزشی ایجاد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار