افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده ای شهیدکلانتری ارومیه

مراسم کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات جاده ای شهیدکلانتری ارومیه باحضور معاون آموزش، پژوهش و فناورى جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۱۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربايجان غربى، دكتر جمال الدينى در اين مراسم با اشاره به اينكه چهار درصد از عمليات امداد و نجات كشور در استان آذربايجان غربى انجام مى گيرد گفت: بايد نياز به امدادرسانى در اين استان و نقاط ديگر را كاهش دهيم.

معاون آموزش، پژوهش و فناورى جمعیت هلال احمر کشور افزود: ماموريت هاى استان آذربايجان غربى نسبت به سال قبل افزايش يافته و بايد با گسترش سطح آموزش همگانى و پيشگيرى از حوادث، نياز به امدادرسانى را كم كنيم.

وى با اشاره به لزوم افزايش آموزش در سطح كشور گفت: ما هنوز نتوانسته ايم به دلايلى متفاوت در زمينه افزايش آموزش همگانى و بالابردن سطح آمادگى مردم مؤثر واقع شويم به گونه اى كه ملت ما هنوز در حوادث مختلف مشغول به سلفى گرفتن هستند و درك درستى از خطر ندارند.

دكتر جمال الدينى ادامه داد: ما روزى مي توانيم بگوييم موفق هستيم كه نياز به تجهيزات فاز پاسخ كاهش پيدا كرده باشد و بتوانيم پيشگيرى كنيم كه بخش عمده آن مربوط به ارتقاء توانمندى مردم است، البته فقط ٢٥ الى ٣٠ درصد بحث پيشگيري و كاهش حوادث مربوط به آموزش است، بخش عمده آن به اصلاح زيرساخت ها بر مي گردد.

وى ضمن اشاره به پيشرفت جمعيت هلال احمر آذربايجان غربى نسبت به سال هاى گذشته، از مدير عامل استان دكتر محمودى اصل زاده تقدير نموده و اظهار كرد: توجه دكتر محمودى به جوانان زمينه ايجاد اعتماد و پيشرفت را در حوزه هاى مختلف فراهم كرده است، به طورى كه خواست مسئولان كشورى نيز ميدان دادن به نيروى جوان، اعتمادسازى و حمايت همه جانبه از آنان است.

معاون سياسى و امنيتى استاندارى آذربايجان غربى نيز در اين مراسم در ادامه سخنان معاون آموزش، پژوهش و فناورى جمعیت هلال احمر کشور پيرامون آموزش همگانى اظهار كرد: يكى از اقدامات مؤثر جمعيت هلال احمر، مبحث آموزش عمومى است ولى در كنار مردم، نياز آموزش در سازمان ها و ديگر دستگاه ها حس مى شود.

مهندس رادفر بخشى از تعالى جامعه را در گرو فرهنگسازى و تربيت جوانان بى پروا و ايثارگر توسط هلال احمر دانسته و افزود: جوانى كه وارد جمعيت هلال احمر مى شود، با يادگيري حس نوع دوستى و از خود گذشتگى و روحيه ايثارگرى، مى تواند نقش مهمى را در توسعه كشور ايفا نمايد، از اين رو خواهان توجه بيش از پيش به اين سرمايه كشور هستم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار