نعمت زاده:
احیای صنعت فرش نیازمند شناسایی بازارهای جدید است
وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: ضمن احیای بازارهای سنتی صادرات فرش باید به دنبال بازارهای جدید باشیم تا شاهد توسعه بازارهای صادرات فرش باشیم.
به گزارش پانا، «محمدرضا نعمت زاده» در حاشیه انتخاب برترین فرش های دستباف بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی فرش که در محل دائمی نمایشگاه دائمی برگزار شد، افزود: تجار باید تلاش کنند بازارهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی را شناسایی کنند.
وی با بیان اینکه پس از برجام نگرش های منفی که توسط دشمنان ایجاد شده بود از بین رفت و صادرات فرش رو به افزایش است، گفت: پس از برجام صادرات به آمریکا از سرگرفته شد اما باید کارهای بیشتری انجام شود و بازارهای جدیدی را انتخاب کنیم به ویژه کشورهایی که سطح درآمد آنها بهبود یافته است.
وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید در احیای این صنعت حرکت کنیم، گفت: همانطور که گذشتگان ذوق و سلیقه و ابتکارات مصنوعات خود را در قالب فرش عرضه کردند نسل جدید نیز ابتکارات خود را به نحوی که اصالت این هنر صنعت حفظ شود ارائه کنند.
وی اظهارداشت: فرش ایرانی به دلیل کیفیت، طراحی و محتوای فرهنگی آن از سایر فرش ها قابل تشخیص است و باید سهم صنعت فرش نه تنها برای کسب و کار بلکه برای رساندن فرهنگ ایران به اقصی نقاط کشور تلاش کنیم.
ارسال دیدگاه