بهره برداری از یکهزار و 174 پروژه عمرانی و تولیدی در گیلان

استاندار گیلان از بهره برداری از یکهزار و 174 پروژه عمرانی و تولیدی کوچک و بزرگ در استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۷۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،محمدعلی نجفی گفت: برای این طرح های آماده بهره برداری یکهزار و 226 میلیارد تومان هزینه شده است .
وی این طرح ها را بیشتر در بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری، عمرانی، آبرسانی ، برقرسانی ، عمران شهری، روستایی، آسفالت راه روستایی، مسکن مهر مدارس و دانشگاه عنوان کرد.
وی یادآور شد: افتتاح این پروژه ها درحالی صورت می گیرد که دو هزار و 700 میلیارد تومان پروژه نیز فروردین ماه در سفر رئیس جمهوری و تیرماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهوری در گیلان به بهره برداری رسیده است.
نجفی با بیان اینکه از این تعداد پروژه آماده بهره برداری در هفته دولت 116 پروژه با مبلغ 257 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی آماده شده است ، افزود: با بهره برداری از این پروژه ها برای 26 هزار نفر اشتغالزایی می شود.
استاندار گیلان تصریح کرد : طی چهار سال گذشته افزون بر هشت هزار پروژه در استان به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم اقدامات خوبی در استان آغازشده است، افزود : با همان عزم و قوتی که کارها را شروع کرده بودیم ، در دولت دوازدهم ادامه خواهیم داد.
نجفی با تهنیت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: باید شرایطی را در استان فراهم کنیم تا از نظر اقتصادی و اجتماعی جوانان ما ترغیب به ازدواج شوند.
وی همچنین با اشاره و تبریک آغاز به کاردولت دوازدهم گفت: از نمایندگان مجلس بویژه نمایندگان گیلانی که با دولت همراهی کردند، قدردانی می کنم.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در مدت تغییر دو دولت به طور معمول فاصله ای در کارها بوجود می اید، گفت: ولی برعکس ما از این فرصت بهره لازم را بردیم و نه تنها وقفه ای ایجاد نشد، بلکه برخی مشکلات استان را نیز در همین فاصله و ایام رفع کردیم.
وی سد شفارود را به عنوان نمونه ای از رفع این مشکلات عنوان و تصریح کرد: مسئولان ارشد کشور همچون معاون اول رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه چندین وزیر و رئیس مجلس به گیلان سفر کردند و ما توانستیم مشکلاتی همچون سد شفا رود را در همین ایام حل کنیم.
*** گیلان در همه شاخص ها طی دوره دولت یازدهم رشد داشته است
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به نامگذاری هفته دولت امسال به عنوان ' تدبیر و امید' برای تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: ما بایستی برای تحقق و به ثمر رساندن شعارها و گفتمان رئیس جمهور که اکثریت مردم به انها رای داده اند ، تلاش کنیم .
نجفی ادمه داد: ابزارهای تحقق این شعارها باید در سازمان ها و دستگاه ها فراهم شود و ما مترصد تحقق این قول ها هستیم .
وی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در بخش های مختلف در استان یادآور شد: طی چهار سال گذشته در گیلان رتبه بیکاری از 15 و شش دهم درصد در ابتدای دولت یازدهم به 11 و سه دهم درصد کاهش یافته است.
نجفی افزود: همچنین شاخص ها در استان در بخش های گاز روستایی از 63 درصد به افزون بر 96 درصد، آب روستایی از 64 به 76 درصد و راه روستایی از 39 و نیم به 51 و سه دهم درصد رسیده است.
وی با اشاره به افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان اضافه کرد: در بحث فضای کسب و کار در چهار سال گذشته رتبه نخست را در کشور داشته ایم که این مهم فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در استان بوجود آورده است.
** شوراها از فرصت جوانان و بانوان در مدیریت شهری بهره بگیرند
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش گفت: شوراهای اسلامی از فرصت شهرداران جوان و بویژه شهرداران خانم بهره بگیرند.
وی تصریح کرد: در بخش مدیریتی بانوان در استان تجارب موفقی دردولت یازدهم داشته ایم و در همین راستا، افزون بر 141 دهیار زن در روستاهای مان داریم.
وی آینده خوب و روشنی را در انتظار گیلان دانست و گفت: تلاش مان اینست که با مردم صادق باشیم و دروغ نگوئیم و از دعای خیر و مردم برای رفاه و ترقی استان بهره بگیریم.
از دوم تا هشتم شهریورماه هفته دولت نامگذاری شده است.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومتر مربع مساحت و حدود دو و نیم میلیون نفر جمعیت در میان رشته کوه‌های البرز و تالش در شمال ایران جای گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار