روحانی: آذری جهرمی اولین وزیر پرورش یافته فضای بعد از انقلاب است

رئیس جمهوری در هنگام معرفی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی را نمی شود قفل زد، روحانی فضای مجازی را باز نکرد، مردم اراده کردند.

کد مطلب: ۶۵۳۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، رئیس جمهوری در هنگام معرفی آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: با معرفی ایشان جوان گرایی را در کابینه تجربه می کنم ، به همه وزرا توصیه کردم ودر دولت دوازدهم ابلاغ کردم در تمام سمت های بالا مانند مشاور وزیر، معاونین از زنان و جوانان استفاده کنند. در مورد به کارگیری زنان در مدیریت های ارشد، زنان دارای قابلیت و زمینه برای رشد هستند البته ایراد کوچک فرهنگی وجود دارد که خود به خود حل می شود.

روحانی در ادامه افزود: با جهرمی در شورای عالی فضای مجازی، آشنا شدم، ایشان دارای فکر و بینش روشن نسبت به فضای مجازی هستند.

رئیس جمهوری در ادامه با تشبیه فضای مجازی به اتوبان گفت: برخی فکر می کنند اگر در اتوبان تصادف شد باید اتوبان را تعطیل کرد، از فضای مجازی باید به خوبی و درست استفاده کرد.

روحانی با خطاب قرار دادن وزرای کشور، دادگستری؛ ارتباطات فضای مجازی، گفت: فضای مجازی را نمی شود قفل زد، روحانی فضای مجازی را باز نکرد، مردم اراده کردند. البته اگر اگر اصول و قانون را رعایت نکنیم نتیجه معکوس خواهد داشت.

رئیس جمهوری با اشاره به هماهنگی همه قوا، برای توسعه فضای مجازی گفت: از وزیر ارتباطات راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را مطالبه می کنم ، همچنین توسعه فضای سایبری و فناوری اطلاعات برای ایجاد اشتغال برای 300 هزار نفر و همچنین توسعه فرهنگ و استفاده قانونمند از فضای مجازی، دسترسی مردم، ورود بخش خصوصی ، ایمن سازی فضای مجازی

روحانی در ابتدای معرفی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از زحمات محمود واعظی وزیر پیشین ارتباطات تشکر کرد و در بخشی از سخنان خود گفت که تصمیم داشت در دولت دوازدهم سه زن را به عنوان وزیر معرفی کند اما موفق نشد و ابراز امیدواری کرد در دوره ها و فرصت های بعد این مسئله جبران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار