فرهاد نفرزاده در گفت و گو با پانا:

شرایط برای نتیجه گیری امیدهای والیبال ایران فراهم است

سرمربی تیم والیبال متین معتقد است تیم ملی زیر 23 سال ایران می تواند در رقابت های قهرمانی جهان موفق باشد.

کد مطلب: ۶۵۳۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران با هدایت سیچلو از جمعه رقابت خود در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان را به میزبانی مصر آغاز خواهد کرد. فرهاد نفرزاده در گفت و گو با پانا درباره حضور امیدهای ایران در این رقابت ها گفت: وقتی درباره ورزش حرفه ای حرف می زنیم باید واقع بین باشیم. هم سیچلو مربی بزرگ و میدان دیده ای است و هم ملی پوشان ما بازیکن هایی هستند که چند سال است در سطح حرفه ای بازی می کنند و با شرایط مسابقه آشنا هستند.

وی ادامه داد: این تیم از فروردین ماه اردوهایش را آغاز کرده است و بازی های دوستانه و رسمی خوبی از جمله رقابت های قهرمانی امیدهای آسیا در اردبیل و قهرمانی بزرگسالان آسیا در اندونزی را پشت سر گذاشته است. فدراسیون هر چه از دستش بر می آمده برای این تیم انجام داده است و با اردوها و بازی های برگزار شده شرایط برای موفقیت کاملا فراهم است.

نفرزاده در واکنش به ناکامی تیم ملی امید ایران در رقابت های قهرمانی آسیا و احتمال سرایت این موضوع به مسابقات قهرمانی جهان گفت: شرایط مسابقات قهرمانی آسیا با قهرمانی زیر 23 سال جهان متفاوت است. تیم ملی در اندونزی با تیم های بزرگسالان آسیایی روبرو شد اما در مصر با تیم هایی بازی می کند که از نظر سن و سال هم رده هستند و تقریبا از این حیث شرایط یکسانی دارند.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان درباره همگروه های ایران در این رقابت ها گفت: از بین 5 همگروه ما در دور اول رقابت ها مهم ترین رقیب ها روسیه و آرژانتین هستند. روسیه به علت اینکه تیم ملی بزرگسالانش مثل تیم ملی ما درگیر مسابقات رسمی است بسیاری از بازیکن های مطرحش را در اختیار ندارد و با ترکیب اصلی به رقابت ها نیامده است.

وی درباره تیم ملی آرژانتین گفت: آرژانتین تیم خوبی به مسابقات فرستاده است اما بزگترین امتیازی که ما در دیدار با آرژانتین خواهیم داشت شناختی است که سیچلو از این تیم دارد. این شناخت می تواند به بچه های ما کمک خوبی کند و بر همین اساس اعتقاد دارم ما شرایط پیروزی مقابل آرژانیتن را داریم.

نفرزاده ادامه داد: ما با تیم ملی چین در اردبیبل بازی کردیم و به راحتی این تیم را شکست دادیم و بعید است بتواند مشکل ساز باشد. ترکیه هم مانند روسیه بخشی از تیمش درگیر رقابت های تیم ملی بزرگسالان است اما در مجموع چین را بهتر از ترکیه می دانیم. الجزایر حریف آفریقایی امیدهای ایران هم بعید است تیمی باشد که قدرت اذیت کردن بچه های ما را داشته باشد.

سرمربی متین ورامین درباره شانس موفقیت تیم ملی در این رقابت ها و رسیدن روی سکو گفت: باز هم می گویم در ورزش حرفه ای و والیبال روز دنیا باید منطقی و واقع بین بود. تیم ما تیم خوبی است و پتانسیل موفقیت در رقابت های جهانی را دارد. از نظر من شرایط برای نتیجه گیری این تیم فراهم است اما باز هم ورزش حرفه ای است و بقیه مسائل در زمین مسابقه مشخص خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار