انتقاد شهردار "مُهر" در جمع خبرنگاران؛

مدیران فارس مدافع حقوق جوانان لامِرد و مُهر در پارس جنوبی باشند

شهردار مُهر: مدیران ارشد فارس و مجموعه استانداری فارس نتوانستند از حقوق مردم لامِرد و مُهر در مقابل آلایندگی های پارس جنوبی و عسلویه دفاع کنند و هیچ اراده ای برای امنیت شغلی جوانان این دو شهرستان در پارس جنوبی از سوی مدیران ارشد فارس دیده نمی شود.

کد مطلب: ۶۵۳۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، سید علی اصغر علامه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان های لامِرد و مهر با بیان اینکه باید هر سال بزرگداشت روز خبرنگار و جایگاه خبرنگاران با نگاه ویژه و حساسیت بالایی دیده شود، اظهار کرد: مسئولان برای گرامیداشت روز خبرنگار و حمایت از این قشر زحمت کش باید وقت و ارزش بیشتری بگذارند چرا که خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند.


شهردار مُهر با بیان اینکه عشق و علاقه جوانان جنوب فارس تنها دلیل فعالیت های رسانه ای است و به این حرفه به چشم شغل نگاه نمی کنند، افزود: متاسفانه هنوز جایگاه خبرنگاران و عکاسان خبری را درک نکرده ایم و این قشر با بی مهری های زیادی مواجهه شده اند اما خوشبختانه چند سالی است که در منطقه جنوب این موضوع بیشتر نمود پیدا کرده و خبرنگاران در شهرستان های لامرد و مهر به جایگاه واقعی خود نزدیک شده اند.


وی با اشاره به اینکه فرهنگ نقد کردن و نقد پذیری باید به صورت حرفه ای و تخصصی ترویج پیدا کند، خاطر نشان کرد: رسانه ها و خبرنگاران باید به صورت حرفه ای به فرهنگ نقد کردن بپردازند و از انتشار اخبار کذب و دروغ پرهیز کنند چرا که تنها از اعتبار رسانه خود کاسته اند.


مدیران ارشد فارس مدافع حقوق مردم در پارس جنوبی باشند


علامه با بیان اینکه منطقه جنوب فارس و شهرستان های لامِرد و مهر در همسایگی قطب صنعت کشور یعنی عسلویه خوشبختانه با رشد سریعی در حال توسعه صنایع است، ابراز کرد: با توجه به اینکه در منطقه ما با یک ترافیک و موج سنگین بیکاری روبرو شده ایم، حق جوانان لامرد و مهر است که در منطقه پارس جنوبی و عسلویه کار کنند.


وی عنوان کرد: متاسفانه بار ها جوانان ما برای کار به پارس جنوبی و اداره کار آنجا مراجعه کرده و پاسخ نه دریافت کرده اند این ضعف باید از طرف مدیران ارشد فارس برطرف شود تا جوانان جویای کار از ظرفیت های عسلویه و پارس جنوبی در حوزه های مختلف استفاده کنند.


شهردار مُهر به آلایندگی منطقه پارس جنوبی و آثار مخرب آن برای شهرستان های لامِرد و مهر اشاره کرد و گفت: مدیران ارشد فارس و مجموعه استانداری فارس باید از حقوق مردم لامِرد و مهر در مقابل آلایندگی های پارس جنوبی و عسلویه دفاع کنند. در سال های گذشته اراده ای در مدیران فارس برای حل این مشکل مهم دیده نشده که امیدواریم در دولت دوازدهم با تغییرات و نگاهی ویژه به این موضوع شاهد حل تمامی مشکلات باشیم.


وی با بیان اینکه مسئولان صنعت و تجارت ، شهرک های صنعتی می توانند با بستر سازی بیشتر زمینه فرهنگ تولید و اشتغال را فراهم سازند، اضافه کرد: ما به دنبال گرفتن عوارض نیستم بلکه به دنبال جبران خسارت های وارده از طریق آلایندگی های منطقه صنعتی عسلویه به آب و هوای شهرهای لامرد و مهر هستیم.


علامه خاطر نشان ساخت: نامه های سازمان محیط زیست اعلام کرده است که آلایندگی عسلویه و پارس جنوبی بر شهرستان های لامِرد و مهر اثر گذاشته اما عدم اراده مدیران استانی باعث شده جبران خسارت های وارده به این شهرستان ها دچار خلل هایی شود.


وی با اشاره به اینکه امیدواریم رسیدگی به موضوع آلایندگی های پارس جنوبی بر شهرستان های لامِرد و مهر در اولویت اول کاری مدیران ارشد فارس قرار بگیرد، تصریح کرد: وزارت نفت و گاز در تمام شهر های گازی و نفتی ایران خدمات ارزنده ای ارائه داده است. حق مردم شهرستان های لامِرد و مهر این نیست که از خدمات این وزارت خانه در عرصه های مختلف فرهنگی ، درمانی ، ورزشی و... بی بهره باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار