افتتاحیه طرح آموزش عملی نماز کلید بهشت

طرح آموزش عملی نماز کلید بهشت برای آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان به اجرا در آمد.

کد مطلب: ۶۵۲۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، این مراسم که در قالب افتتاحیه طرح سواد آموزی برگزار گردید، با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و در ادامه مراسم لطفی مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان با عرض خیرمقدم به حاضرین در مراسم، بیان داشت: به لطف خدا و با همکاری همه جانبه همکاران در بخش سواد آموزی رتبه نخست استان تهران را دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: مربیان آموزش دهنده این طرح متولی ایجاد ارتباط صحیح بین سوادآموزان با خدا هستند و آداب درست سخن گفتن بندگان با خدا را به آن ها می آموزند که این کار دربردارنده ثواب بی شماری نزد خداوند است.

پس از سخنرانی ناصر لطفی مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک بهارستان و پخش بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با نماز، امام جمعه بخش گلستان برای شرکت کنندگان در مراسم سخنرانی کرد.

حجت الاسلام صفایی با اشاره به آیات و روایاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: آموزش و پرورش موتور سعادت یک کشور محسوب می شود، و سواد آموزی برای بی‌سوادان و کم‌سوادان نعمت بزرگی به شمار می رود.

شهریاری معاون سواد آموزی اداره کل شهرستان‌های استان تهران سخنران بعدی مراسم بود که نکاتی را در رابطه با شرایط سواد آموزی و رایگان بودن آن در سطح کشور بیان کردو از مردم درخواست کرد تا در کلاس‌های سواد آموزی شرکت کنند.

وی اظهار داشت: آشنایی سواد آموزان با ضرورت اقامه نماز، علاقه مندی به خواندن نماز و رعایت احکام آن، تقویت نحوه تلفظ صحیح نماز، آشنایی سوادآموزان با برخی از احکام نماز، تشویق و ترغیب سواد آموزان به برپایی نماز و تقویت نگرش سوادآموزان به قرائت صحیح نماز از جمله اهداف اجرای این طرح است.

در این مراسم از سواد آموزان نمونه شهرستان بهارستان توسط مسئولین تقدیر به عمل آمد، تا انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر به سواد آموزان داده شود وپس اجرای مراسم افتتاحیه 106 آموزش دهنده سواد آموزی برای گذراندن دوره 16 ساعت ضمن خدمت آموزش عملی نماز به سواد آموزان در کلاس های آموزشی حاضر شدند.

شایان ذکر است،این مراسم با حضورسرگزی معاون فرهنگی وآموزشی ستاد اقامه نماز کشور،نظری مدیر کل دوره های سواد آموزی سازمان نهضت سواد آموزی، شهریاری معاون سوادآموزی اداره کل شهرستان‌های استان تهران ،حجت الاسلام مرتضی صفایی امام جمعه بخش گلستان،موسوی معاون سیاسی وانتظامی فرمانداری شهرستان بهارستان ، حجت الاسلام حبیبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهارستان ، لطفی مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی برگزار شد.

/خبرنگار:سپیده کمرخانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار