شیر مادر بهترین غذا برای نوزاد است

همایش تغذیه با شیر مادر با حضور مادران دارای نوزاد در شهرستان شاهین دژ برگزار گردید.

کد مطلب: ۶۵۰۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، در این همایش رباب کرامت کارشناس مسئول بهداشت خانواده گفت: شیر مادر بهترین غذایی است که برای نوزاد وجود دارد و نوزاد را از ابتلا به بیماری های گوناگون مصون نگه می دارد شیر مادر علاوه بر این که حاوی تمام ویتامین ها و مواد غذایی لازم برای نوزاد در 6 ماه اول زندگی است حاوی مواد ضد بیماری هم هست که همین سلامت را برای فرزندان به ارمغان می آورد.

وی افزود: در اولین ساعاتی که نوزاد به دنیا می آید مادر باید سینه خود را به روش صحیح در دهان نوزاد قرار دهد و بهتر است شیردهی همان ساعات و دقایق اولیه توسط مادر صورت گیرد.

کرامت یادآور شد: ممکن است 3 روز طول بکشد تا اثرات هورمونی بارداری که باعث سرکوب شیردهی می شود از بدن مادر پاک شود ولی در طول این مدت همان مقدار شیری که مادر به نوزاد می دهد برای نوزاد کافی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسائل روحی مادر و آمادگی کامل وی برای شیردادن به نوزاد بسیار مهم است،افزود: اولین تماس پوستی مادر و نوزاد اهمیت زیادی دارد. نداشتن اضطراب و استرس برای مادری که شیر می دهد خیلی مهم است. مادر باید آرامش روحی داشته باشد تا بتواند به شیردهی نوزاد خود ادامه دهد. اکثریت مادران توانایی شیردادن به نوزاد را دارند.

در پایان با طرح سوالات نحوه شیردادن صحیح و تاثیر شیر مادر بر نوزادان به قید قرعه به تعدادی از مادران جوائزی اهدا گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار