مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تاکید کرد:

تنها متولی بیمه همگانی بیمه سلامت در سطح کشور سازمان بیمه سلامت است

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه تنها متولی بیمه پایه و همگانی بیمه سلامت در سطح کشور سازمان بیمه سلامت است، گفت: هم اکنون 25 دفتر پیشخوان اداره کل بیمه سلامت در استان زنجان فعالیت می کند.

کد مطلب: ۶۵۰۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

خدیجه ابراهیم خانی در گفت و گو با خبرنگار پانا با بیان اینکه بیماران بستری فاقد دفترچه بیمه در صورتی که قبل از ترخیص نسبت به ثبت نام در بیمه سلامت همگانی اقدام کنند، می توانند از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند، اظهار کرد: هم اکنون افراد با پوشش بیمه همگانی هزینه های درمانی کمتری را در مقایسه با گذشته پرداخت می کنند و این مهم رضایت گروه های هدف را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه با گذشت چند سال از اجرای طرح پوشش بیمه همگانی سلامت ثبت نام از متقاضیان در استان همچنان ادامه دارد، افزود: عموم مردم می توانند با مراجعه به سایت بیمه سلامت نسبت به ثبت نام و درج مشخصات خود اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه تا پایان سال 95 در شهرستان زنجان 76 هزار و 910 نفر، در شهرستان ابهر 17 هزار و 185 نفر، در شهرستان خدابنده 10 هزار و 900 نفر و در شهرستان خرمدره 10 هزار و 147 نفر تحت پوشش بیمه سلامت شدند که این روند ادامه دارد، بیان کرد: با شروع این طرح دغدغه اصلی در اجرای مطلوب این طرح پوشش افراد فاقد هر نوع بیمه ای به ویژه حاشیه نشین ها بود که اطلاع رسانی های مناسب سهم بسزایی در اجرای صحیح آن و صدور دفترچه بیمه برای افراد داشت.

ابراهیم خانی با بیان اینکه بیمه شدگانی که یکسال از مدت استفاده از دفترچه بیمه همگانی سلامت آنان سپری شده است می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به تمدید آن اقدام کنند، تصریح کرد: تنها متولی بیمه پایه و همگانی بیمه سلامت در سطح کشور سازمان بیمه سلامت است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 25 دفتر پیشخوان اداره کل بیمه سلامت در استان زنجان فعالیت می کند، گفت: 9 دفتر در شهرستان زنجان، 4 دفتر در ابهر، 4 دفتر در خدابنده، سه دفتر در طارم ، 2 دفتر در خرمدره و سه دفتر دیگر در شهرهای ماهنشان، زرین آباد و سلطانیه واقع شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه پنج نوع بیمار خاص در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در این میان بیماران ام اس، هموفیلی، دیالیزی پیوند کلیه، تالاسمی و سرطان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: بیمه سلامت اتباع خارجی در سه بسته آسیب پذیر، غیر آسیب پذیر و بیمار خاص در استان زنجان ارائه می شود.

انتهای پیام:/معصومه خدائی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار