استاندار اردبیل:

توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی به سلامت جامعه کمک می کند

استاندار اردبیل گفت: توسعه ورزش همگانی در کنار توجه به تقویت ورزش قهرمانی به پیشرفت جامعه در زمینه های مختلف و بویژه سلامت جسمانی و روانی مردم کمک می کند.

کد مطلب: ۶۴۹۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مجید خدابخش در نشست شورای عالی ورزش قهرمانی و همگانی استان اردبیل افزود: جامعه سالم از جهات مختلف سبب کاهش هزینه ها شده و برکات زیادی را در پی دارد و باید تمام مردم و ارگان ها به گسترش هر چه بیشتر ورزش و نفوذ آن در خانواده ها بیش از پیش توجه و در این زمینه همکاری کنند .

وی با اشاره به تاثیر مفید فرهنگی و اجتماعی ورزش در جامعه اظهار کرد: براساس گزارش رسمی نیروی انتظامی در 10 روز برگزاری مسابقه های والیبال امیدهای آسیا در اردبیل میزان وقوع انواع جرایم در منطقه حدود 10 درصد کاهش یافته بود .

استاندار اردبیل گفت: این رقابت ها هم از لحاظ سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری برای استان اردبیل تاثیرهای مثبت و ماندگار داشت و نشان داد که اردبیل که در ارتباط با داشتن استعداد پرورش ورزشکاران برجسته در رشته های مختلف شایستگی دارد می تواند رقابت های بزرگ را نیز به خوبی اداره کند .

خدابخش همچنین گفت و گو و توافق با چند فدراسیون ورزشی درباره اینکه استان اردبیل مسابقه های بزرگ و اردوهای تعدادی از رشته های ورزشی را میزبانی کند از دیگر دستاوردهای مهم برگزاری رقابت های والیبال امیدهای آسیا در این شهر ذکر کرد .

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد برگزاری یک مسابقه بزرگ جهانی به میزبانی اردبیل باشیم و ادامه داد: مردم شریف ، فرهنگ دوست و بویژه نوجوانان و جوانان پرشور و فهیم منطقه نشان دادند که با تمام توان به ایران زمین و زادگاهشان عشق می ورزند .

استاندار اردبیل گفت: اینکه هیات ورزش های همگانی قصد دارد امسال 2 برابر پارسال همایش های پیاده روی و دیگر ورزش های همگانی برگزار کند را یک اقدام مطلوب توصیف کرد و گفت: از شهردار تلاشگر و مجموعه شهرداری اردبیل که همواره از ورزش پشتیبانی و زیرساخت های مناسب و خوبی را برای انجام ورزش های همگانی در دریاچه سیاحتی شورابیل فراهم کرده تشکر می کنم .

وی با اشاره به اینکه شهرداری اردبیل در منطقه نمونه گردشگری شورابیل طرح ها و اقدام های بسیار خوبی را در 2 سال گذشته به اجرا گذاشته افزود: هر مسافری که در سال های قبل این دریاچه را دیده بود اکنون با مشاهد آن اذعان می کند که چهره این منطقه سیاحتی به شکل کلی دیگرگون شده است .

استاندار اردبیل برگزاری همایش سراسری پیاده روی در روز هفده شهریور امسال در اردبیل را یک برنامه خوب دانست و یادآوری کرد: اینگونه برنامه ها نام نیک اردبیل را یک بار دیگر در اذهان مردم ایران زنده می کند .

وی از شخصیت های برجسته و تاثیرگذار فرهنگی، ورزشی، نویسندگان، هنرمندان، خبرنگاران و روزنامه نگاران خواست تا نام نیک اردبیل و خصوصیات منحصر بفرد و پسندیده مردم این دیار را به سایر هموطنان و حتی ساکنان کشورهای دیگر بشناسانند و نیز برای تقویت اعتبار اردبیل در همه زمینه ها و به ویژه استعدادها و قابلیت های ورزشی بیش از پیش تلاش کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار