در گفت و گو با پانا؛

نماینده تهران: اعضای کابینه دولت دوازدهم باید به مردم وفادار باشند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است کابینه دوازدهم چیزی شبیه دولت یازدهم باشد بخش گسترده ای از مصالح و ضرورت های کشور روی زمین می ماند.

کد مطلب: ۶۴۸۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا اظهار کرد: خیلی از گزینه های که در مورد کابینه دوازدهم مطرح می شود غیر قابل اتکا هستند. در نتیجه ترجیح می دهم که بر اساس این گزینه ها بر عملکرد آقای روحانی در مورد انتخاب کابینه قضاوت نکنم .

وی افزود: اما انتظار داریم کابینه متناسب تاکیدات آقای روحانی در ارتباط با مردم حتی در انتخابات دوره یازدهم بسته شود زیرا انتخاب مجدد رئیس جمهوری بر اساس راهبرد پیشنهادی او، انجام شد و مردم این راهبرد و استراتژی را انتخاب کردند و به این گفتمان رای دادند. علی القاعده اعضای کابینه باید بسیار متعهد و وفادار به مردم باشند و برای اجرا کردن برنامه ها و تعهدات رئیس جمهوری به مردم گام بردارند .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما انتظار داریم کابینه دوازدهم کابینه ای کار آمد باشد و از یک روند تدریجی مثبت به یک روند روبه رشد همراه با جهش و همگام با شرایط موجود کشور تغییر کند.

وی ادامه داد: وزرای انتخابی باید گذشته ای کم حاشیه ای داشته باشند تا در معرض فشارها و تعاملات ناصواب قرار نگیرند و اهداف و برنامه های کشور از جمله سند چشم انداز را در نظر داشته باشند. کابینه باید شرایط کشور را درک کند و به سمت کاهش تنش ها ، بحران ها و تهدیدات احتمالی منطقه ای و داخلی حرکت کند و تا حد زیادی به سمت رفاه ، توسعه روابط ، اصلاح چالش ها و مشکلات داخلی و خارجی گام بردارد و همه این ها مجموعه ای از ضرورت ها است که امروز کشور نیاز دارد و کابینه هم باید بر اساس آن شکل گیرد .

نجفی درباره حضور بانوان در کابینه گفت: با توجه به اینکه بانوان 50 درصد جمعیت جامعه را تشکیل می دهد بنابراین باید از تمام ظرفیت ها ، نبوغ و قابلیت های بانوان در عرصه مدیریت کشور استفاده شود بی شک اگر بانوان در عرصه مدیریت کشور حضور نداشته باشند این نقیصه بزرگی در عرصه مدیریت کشور محسوب می شود .

وی ادامه داد: البته می توانیم این حق را به رئیس جمهوری بدهیم که اداره دولت را بر اساس شایسته سالاری دنبال کند و این شایسته سالاری تبلور و عینتش اگر در بانوان است به طور حتم باید از وجود آنها استفاده کنیم باید فضایی فراهم کنیم که جمعیت 50 درصدی بانوان کشور که انبوهی از سرمایه های دانشی ، بینشی ، عملیاتی ؛ کاری ، اخلاقی و ایمانی را دارند حضور کار آمد تر و برجسته تری در اداره کشور پیدا کنند .

وی یاد آورشد : کابینه دولت دوازدهم باید بسیار کارآمد تر ، چابک تر و وفادار تر به اهداف و برنامه هایی که توسط رئیس جمهوری وعده داده شده است باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار