مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک:

جشنواره جابر بن حیان باعث کشف استعدادهای دانش آموزان می شود

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک گفت: جشنواره جابر بن حیان باعث کشف استعدادهای دانش آموزان می شود.

کد مطلب: ۶۴۸۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، علی دربندی در جشن ستارگان دانش آموزان ابتدایی ناحیه 2 اراک افزود: شرکت کنندگان در جشنواره جابربن حیان از میان دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم ابتدایی بودند که این جشن برای تجلیل از منتخبین جشنواره جابربن حیان، خط تحریری مهارت خواندن مدارس ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 اراک برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تلاش و علاقمندی دانش آموزان به شرکت در این جشنواره علمی قابل تقدیر است، ادامه داد: 600 طرح در جشنواره جابربن حیان ارائه شد که برخی گروهی بودند و بیشتر از یک نفر در آن حضور داشت و در این مراسم از 105 دانش آموز برگزیده منطقه‌ای تقدیر شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک اظهار داشت: این مسابقات در سطح مدرسه و منطقه برگزار شده و مرحله استانی آن در حال برگزاری است.

دربندی اضافه کرد: ‌در جشنواره جابربن حیان که برگزیدگان آن براساس سهمیه بندی به مرحله استانی و کشوری راه پیدا می‌کنند، از 105 طرح منطقه‌ای چهار طرح به مرحله استانی راه پیدا کرد که منتظر نتایج استانی و کشوری آن هستیم و امیدوارم دانش آموزان بتوانند در سطح استان و کشور نیز افتخار آفرینی کنند.

وی بیان کرد: در جشنواره خظ تحریری که در کل مدارس ابتدایی اجرایی شد، 32 دانش آموزان از روستاها و 20 دانش آموز از مدارس شهری حضور پیدا کردند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک ادامه داد: بیش از 250 نفر از دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی نیز در جشنواره مهارت خواندن شرکت داشتند و از میان 150 دانش آموز شرکت کننده از 53 نفر از حائزان امتیازهای بالاتر تقدیر می‌شوند، همچنین تعدادی از دانش آموزان که در جشنواره ایران شناسی شرکت کردند نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

دربندی گفت: شرکت دانش آموزان در این مسابقات موجب ایجاد روحیه و انگیزه برای کسب تجربه های علمی، رشد و شکوفایی خلاقیت و شناسایی استعدادهای دانش آموزان می شود.

در این مراسم از برگزیدگان مرحله منطقه‌ای جشنواره جابربن حیان، مهارت خواندن، خط تحریری و ایران شناسی با اهدای جوایزی قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار