معاون حمایت از خانواده و بهداشت کمیته امداد در گفت و گو به پانا خبر دا

مستمری سالمندان کمیته امداد 40 تا 70 هزار تومان/سالمندان، 40 درصد افراد تحت پوشش

خبرگزاری پانا: معاون حمایت از خانواده و بهداشت کمیته امداد گفت:کمیته امداد با پرداخت کمک معیشت ماهیانه بین 40 تا 70 هزارتومان در تلاش است تا بخشی از مشکلات معیشتی آنان را مرتفع کند.

کد مطلب: ۶۴۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد

علی محمد ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا در خصوص جمعیت سالمندان تحت پوشش کمیته امداد بیان کرد: طبق سرشماری سال 1390، حدود 8 درصد جمعیت کل کشور را سالمندان تشکیل می دهند که آن را می توان معادل بیش از 6 میلیون و 200 هزار سالمند برآورد کرد.

60درصد سالمندان به تنهایی زندگی می کنند

وی ادامه داد: 60 درصد افراد سالمند به صورت انفرادی زندگی می کنند و حدود 36 درصد سالمندان در شهرها و حدود و 63 درصد در روستاها ساکن هستند.

سالمندان، 40 درصد افراد تحت پوشش

معاون حمایت از خانواده و بهداشت کمیته امداد افزود: در مجموع خانواده کمیته امداد، نزدیک به 40 درصد از مددجویان ، شامل سالمندان است که تحت پوشش خدمات مستمر هستند و تعداد زنان سالمند مددجو در کمیته امداد حدود 18 درصد بیش از مردان است.

ذوالفقاری در ادامه به تدوین سندملی سالمندان اشاره کرد و گفت: با توجه به نیازها و دغدغه های سالمندان ، تشکیل شورای عالی سالمندان بسیار لازم به نظر می رسید و این امر به منظور رسیدگی و تصمیم گیری درخصوص سالمندان محقق شد.

وی در خصوص میزان حمایت های کمیته امداد از سالمندان تحت پوشش ابراز کرد: کمیته امداد با پرداخت کمک معیشت ماهیانه بین 40 تا 70 هزارتومان در تلاش است تا بخشی از مشکلات معیشتی آنان را مرتفع کند.

به آن ها سعی در رفع برخی مشکلات این افراد دارد. تسهیلات ازدواج فرزندان و اشتغال آن ها و ارایه تسهیلات خدمت سربازی و خدمات مسکن نیز برای این سالمندان ارایه می شود.

معاون حمایت از خانواده و بهداشت کمیته امداد خاطرنشان کرد: از آنجایی که اشتغال،تحصیل و جهیزیه فرزندان از جمله مشکلات سالمندان به شمار می رود، تسهیلات ازدواج فرزندان و اشتغال آن ها و ارائه تسهیلات خدمت سربازی و خدمات مسکن نیز برای این سالمندان در نظر گرفته شده است.

وی به بحث خدمات درمانی مددجویان سالمند اشاره کرد و گفت: بیماری های سالمندی و نیازهای بهداشتی از قبیل نگهداری سالمند و بیمه و درمان و توانبخشی از دیگر برنامه های حمایتی است که باید در خصوص سالمندان مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار