تجلیل از افزون بر 80 تن از فعالان حوزه دینی گیلان

در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شکوه اندیشه با محوریت شیوه های نوین تدریس معارف دین، از بیش از 80 تن از مفاخر ، فعالان حوزه دین و عرصه تدریس و تالیف و خطابه گیلان تجلیل شد.

کد مطلب: ۶۴۶۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،مسئول دبیرخانه کانون های فرهنکی و هنری مساجد گیلان و دبیر برگزاری این جشنواره روز یکشنبه در مجتمع شهید مطهری بندر انزلی به گفت : چند سالی است که ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با هدف انتقال مفاهیم دین خصوصا برای نسل جوان با به روز کردن مفاهیم آن ادای تکلیف می کند.
حجت الاسلام و المسلمین سلیمان پورابراهیم با اشاره به برگزاری چهار دوره از این همایش در گیلان به دلیل پیشینه مذهبی و تاریخی افزود: 27 دستگاه فرهنگی در کشور در خصوص انتقال مفاهیم دینی فعالیت داشتند که برگزاری این جشنواره ها منسجم سازی این دستگاه ها و کسب تجربه متقابل و همچنین انتقال مفاهیم به نسل جوان را در پی دارد.
وی استفاده از مساجد به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای شناسایی و تشویق مربیان کارآمد و تقدیر از خلاقیت و نوآوری آنها در حوزه تدریس را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و تاکید کرد: ایجاد رقابت سالم بین کانونهای فرهنگی مساجد و مربیان حوزه دین ، انتقال تجارب در حوزه تدریس معارف دینی بین مربیان موجب شده که بانک اطلاعاتی خوبی ایجاد شده و با همکاری بیش از پیش همگان ، شاهد شکوفایی روز افزون اهداف والای آن خواهیم بود.
حجت الاسلام و المسلمین پورابراهیم یادآور شد: در برگزاری چهارمین دوره از جشنواره برای نخستین بار از فعالان 20 مسجد که با هدف تحقق شعار امسال فعالیت داشتند تقدیر شد.
در ادامه این مراسم رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های فرهنگی در کنار توسعه زیر ساخت های تجاری و اقتصادی در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار دارد اظهار کرد: ساخت پنج مسجد و چهار خانه عالم و سه مدرسه و همچنین تجهیز 41 مدرسه و تعمیر 20 مسجد از جمله اقدامات فرهنگی در محدوده منطقه آزاد انزلی توسط این سازمان است.
رضا مسرور با اشاره به ایجاد سه کتابخانه سیار و ساخت 16 باب مسکن برای محرومان با همکاری سپاه و همچنین مشارکت در ساخت پایگاه های مقاومت در سطح منطقه آزاد انزلی یادآور شد: تمام روستاهای منطقه آزاد انزلی دارای کانونهای فرهنگی و هنری هستند و برنامه های متعددی برای ترویج فرهنگ قرآنی به صورت مستمر با برگزاری مسابقات قرآنی و محافل انسی با قرآن در سطح منطقه انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار