نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

اولویت اصلی زنان تربیت فرزندان صالح و مومن است/لزوم نقش آفرینی سیاسی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اولویت اصلی و مهم بانوان باید نقش آفرینی در تشکیل خانواده و تربیت فرزندان صالح و مومن باشد اما این موضوع هرگز به معنای عدم جواز و حتی لزوم نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی بانوان نیست.

کد مطلب: ۶۴۵۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در آیین افتتاحیه طرح یاوران ولایت ضمن گرامیداشت سالروز ولادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) روز دختران و آغاز هفته کرامت، با بیان اینکه اسلام اولویت نقش آفرینی زنان را به خانواده اختصاص داده است، اظهار کرد: اگرچه از نظر اسلام اولویت اصلی و مهم بانوان باید نقش آفرینی در تشکیل خانواده و تربیت فرزندان صالح و مومن باشد اما این موضوع هرگز به معنای عدم جواز و حتی لزوم نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی بانوان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان ساخت: فرازهای مهمی از تاریخ اسلام شاهد تاثیرگذاری و نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی زنان مسلمان بوده و وجود زنان و دختران برجسته عالم اسلام نظیر حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) که جدی ترین و ماندگارترین نقش آفرینی ها را در عرصه سیاست ایفا نموده اند، بهترین شاهد برای جامعیت تربیت زنان جامعه اسلامی است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: نقش آفرینی زنان در عرصه اجتماع و سیاست، بخصوص در مسائل کلان با رعایت اصل عدم لطمه به نقش ویژه زنان در خانواده نه تنها منفی ومنتفی شناخته نشده بلکه در مواردی نیز ضروری و واجب تشخیص داده شده است.

وی تصریح کرد: زنان علاوه بر حضور مستقیم در جامعه می توانند با تربیت فرزندان در جامعه نقش آفرینی کرده و این بزرگترین نقش مادر در خانواده است، مادران باید به فرزندان خود موضع گیری در برابر جریانات تاثیرگذار سیاسی را بیاموزند تا فریب دشمن را نخورده و به صلابت و استقلال نظام لطمه وارد نکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دختران باید از مسائل سیاسی جامعه آگاهی داشته باشند، با تاکید بر اینکه عدم بصیرت، عامل انحراف از مسیر است، افزود: بصیرت یعنی شناخت لحظه ها و اگر انسان بصیرت نداشته باشد و ناخواسته و ناخودآگاه به دشمن کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه بصیرت افزایی مهمترین نیاز کنونی جامعه برای مقابله با تهدیدات دشمنان است، یادآور شد: تعدادی از افراد متدین به واسطه نبود بصیرت کافی در جریان فتنه ۸۸ گرفتار شدند و ناخواسته به دشمنان نظام و انقلاب کمک کردند.

وی در ادامه با اشاره به نقشه استعمار و استکبار در نابود سازی بنیان خانواده، بر جدیت در اولویت بخشی به نقش ویژه دختران و زنان در خانواده تاکید کرد و گفت: تربیت سیاسی و تبیین افق گسترده سیاسی در سطح کلان جامعه اسلامی و جامعه بشری راهی بسیار موثر برای نجات دختران از افتادن در ورطه خواسته ها و تمایلات ناچیز است.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش بی بدیل زنان در جامعه تصریح کرد: تربیت سیاسی صحیح، تاثیر متقابل خود را در حفظ عفت و حیای زنان آشکار می سازد، از سوی دیگر تربیت اجتماعی و سیاسی مردان آینده نیازمند رشد سیاسی و اجتماعی دختران مسلمان است.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان چون در عرصه سخت نتوانسته اند بر ما غلبه کنند به همین دلیل از طریق جنگ نرم وارد عمل شده و از طریق شبکه های ماهواره ای و اینترنت، اعتقادات نسل جوان ما را هدف قرار داده اند، پس اگر هوشیار نباشیم آنها به اهداف پلید خود خواهند رسید.

حجت الاسلام آل هاشم در خاتمه با اشاره به مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای مختلف مبنی بر توجه به انس عمومی با قرآن و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، برضرورت بکارگیری روش های کارآمد در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن تاکید و یکی از راه های مقابله با نفوذ دشمن را گسترش فرهنگ قرآنی اعلام کرد.

خبرنگار: آیسا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار