مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل:

فرودگاه اردبیل از نظر مساحت جزو ۴ فرودگاه بزرگ کشور است

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: فرودگاه اردبیل از نظر مساحت جزو ۴ فرودگاه بزرگ کشور است.

کد مطلب: ۶۴۵۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، فخرالدین هاشمی، با اشاره به اینکه مساحت فرودگاه اردبیل یک هزار و ۲۰۰ هکتار است بیان کرد: از این نظر این فرودگاه جزو چهار فرودگاه بزرگ کشور می باشد .

وی با بیان اینکه این فرودگاه هم اکنون مجهز به انواع امکانات ناوبری و سیستم های پرواز می باشد، گفت: هم اکنون ۲ باند متقاطع در این فرودگاه وجود دارد که در کشور بی نظیر است .

مدیر کل فرودگاه های استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام گرفته در فرودگاه اردبیل برای ارتقای سیستم های پروازی افزود: اقدامات زیادی در راستای تعریض باند، افزایش پرواز و خرید دستگاه هایی چون آیرلس و ILS انجام گرفته است .

هاشمی با اشاره به نیاز فرودگاه اردبیل به بازسازی و اجرای طرح های توسعه ای از بهسازی سطوح پروازی باند قدیم این فرودگاه خبر داد و افزود: این باند از اواخر امسال مورد ترمیم و بازسازی قرار می گیرد و به تبع آن ممکن است چندین پرواز نیز از فرودگاه استان لغو شود ولی برای توسعه آن نیز به این اقدام می باشد .

وی با اشاره به طرح های اجرا شده در فرودگاه اردبیل گفت: ترمینال سفرهای خارجی (حج) از جمله مهم ترین این طرح هاست که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، برای احداث این ترمینال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که با تکمیل آن ۸ هزار و ۱۰۰ مترمربع به فضای پذیرش مسافر فرودگاه افزوده می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار