حلقه گمشده‌ی چرخه فناوری معرفی محصولات به صنعت است

مدير عامل يكي از شركت‌هاي فناور مستقر در پارك علم و فناوري يزد حلقه گمشده‌ی چرخه فناوری را معرفی محصولات شركت‌هاي فناور به صنعت ذكر كرد.

کد مطلب: ۶۴۵۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا يزد، «فائزه محسنی مقدم» در اين باره اظهار كرد: براساس یافته‌های اين شركت در مدت استقرار در پارک فناوري يزد، بزرگترین مشکل شرکت‌های فناور ارتباط آنها با صنعت است.

وي اضافه كرد: با وجودی که محصولات تولیدی شرکت‌ها تاییدیه پارک و همین طور مجوز فناوری دریافت می‌کند، اما حلقه گمشده این چرخه همچنان معرفی محصولات به بخش صنعت است.

وی تصریح کرد: شاید با معرفی محصولات و شرکت‌ها به صنعت و مشتریان بالقوه از طرف پارک، مقداری از این مشکلات برطرف شود.

محسني مقدم كه از آبانماه 95 با راه‌اندازي اين شركت فناور در پارك يزد در زمينه تهیه، طراحی و تولید انواع سیستم‌های نشانگر هوشمند تیراندازی، سیستم‌های پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، مدل‌سازی سریع نمونه‌های سه بعدی و آموزش و خدمات پس از فروش فعاليت دارد، هدف از راه اندازی شرکت را ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، تحقیق و طراحی کلیه مدل‌های سه بعدی مورد نیاز در تمام صنایع و تسهیل مدل‌سازی سریع از طریق ایجاد بستر‌های مبتنی بر وب عنوان کرد .

وی از محصولات اين شركت را سیستم‌های نشانگر هوشمند تیراندازی با لیزر مرئی و نامرئی عنوان و اظهار كرد: حوزه‌های استفاده این محصول باشگاه‌های ورزشی تیراندازی، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی، دانشگاه‌های نظامی و انتظامی، مسابقات تیراندازی داخلی و بین‌المللی و مراکز نگهبانی و حراست کلیه ارگان‌هاست .

وي از ديگر طرح‌های این شرکت را ساخت پرینترهای سه بعدی ذكر و بيان كرد: البته این صنعت به دلیل نوپا بودن، هزینه بالای دستگاه‌ها و مواد مصرفی و نیز عدم شناخت کافی از مبحث پرینتر‌های سه بعدی در کشورمان هنوز رواج زیادی پیدا نکرده است.

مدیر عامل شرکت هوشمند‌سازان ونداد افرابن افزود: تکنولوژی پرینترهای سه بعدی تقریباً در همه شغل‌هایی که در آنها مدل‌سازی و قطعه‌سازی وجود دارد مانند معماری، ماکت‌سازی، طراحی قطعات یدکی، ساخت کفش، قالب‌سازی، روباتیک و همچنین رشته‌های مختلف دانشگاهی کاربرد دارد .

وي با اشاره به حمايت‌هاي پارك علم و فناوري يزد، در مورد برنامه‌های آتی این شرکت گفت: امیدواریم با تبدیل شرکت به بزرگترین شرکت پردازش تصویری در ایران، رشد درآمد سالانه حداقل20 درصد در شرکت و ایجاد ساز و کارهای لازم جهت صادرات بتوانیم به درآمد ارزی 10 هزار دلار برسیم .

محسنی مقدم در پايان نيز تحقیق و طراحی کلیه مدل‌های سه بعدی مورد نیاز در تمام صنایع مرتبط، کمک به سازمان‌ها و مشاغل مرتبط در راستای تسهیل مدل سازی سریع از طریق ایجاد بسترهای مبتنی بر وب را نیز از برنامه‌های آتی این شرکت اعلام كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار