کارگاه نوآوری دانشگاه یزد راه‌اندازی شد

مسئول مرکز نوآوری دانشگاه یزد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه و پارک علم و فناوری استان،‌ گفت: کارگاه نوآوری در محل پردیس فناوری دانشگاه یزد تجهیز و افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۴۵۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد،«سیدامین درخشان» با اشاره به راه‌اندازی کارگاه نوآوری در دانشگاه یزد،‌ اظهار کرد: حمایت از افراد خلاق و نوآور صاحب ایده را یکی از مهمترین اهداف ایجاد این مرکز در دانشگاه یزد است.

وی با اشاره به تاریخچه مرکز نوآوری افزود: نمونه‌سازی اولیه از طرح‌ها و ایده‌های دانشجویان قبل از ثبت شرکت‌های مختلف از دیگر دلایل ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه یزد است.

مسئول کارگاه نوآوری دانشگاه یزد گفت: تفاهم‌نامه بین دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری منعقد شده که پیرو این تفاهم‌نامه مرکز نوآوری با عنوان کارگاه نوآوری در محل پردیس فناوری دانشگاه یزد راه‌اندازی شده است.

درخشان با بیان این‌که در حا حاضر آزمایشگاه و کارگاه‌های مرکز نوآوری تجهیز شده و طبق آیین نامه مشخص شده طرح‌ها پذیرش می‌شوند، تصریح کرد: اعضای هیئت علمی نیز به عنوان ارائه کنندگان طرح و صاحبان و مالکان ایده می‌توانند در کنار دانشجویان طرح‌های خود را ارائه کنند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ضرورت محصول محور بودن طرح‌های ارائه شده، تأکید کرد: طرح‌هایی حمایت و در مرکز نمونه‌سازی می‌شوند که با شتاب بیشتری امکان تجاری سازی در آینده را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین خدمتی که این مرکز ارائه می‌دهد بحث حمایت مالی است که به افرادی که طرح‌های آنها پذیرش می‌شود و براساس سطوحی که تعیین می‌شود تخصیص می‌یابد.

مسئول کارگاه نوآوری دانشگاه یزد افزود: حمایت‌های مالی این مرکز بلاعوض تا سقف شش میلیون تومان است که برای خرید تجهیزات، ‌المان‌ها و ساخت دستگاه در اختیار صاحبان ایده گذاشته می‌شود.

درخشان مشاوره تخصصی، آموزش‌های تخصصی و مهارتی، امكانات آزمايشگاهي و كارگاهي، اطلاع‌رساني رویدادها، استفاده از امكانات شبكه آزمايشگاهي و كارگاهي را از دیگر حمایت‌ها و خدمات این کارگاه عنوان کرد و ادامه داد: چهار سطح حمایتی در این کارگاه وجود دارد که ماکزیمم این حمایت شش میلیون تومان است.

وی با بیان این که در هر کدام از سطوح حمایتی مرکز نوآوری دانشگاه یزد شاخص‌های پذیرش وجود دارد که براساس مبنای طرح پذیرش شده و ارزیابی که صورت گرفته سطح بندی می‌شوند،‌گفت: در واقع در این کارگاه خدمات طی سه مرحله انجام می‌شود، که مرحله اول شامل برگزاری کارهای ترویجی، همایش‌ها،‌ دوره‌های آموزشی تخصصی و بازدیدها است که مخاطبان آن عموم دانشجویان هستند و مرحله دوم حمایت از طرح و ایده و مرحله سوم ارائه مشاوره‌های لازم و ایجاد زمینه‌های مناسب برای تجاری‌سازی آن طرح یا ایده است.

مسئول کارگاه نوآوری در پایان خاطرنشان کرد: این کارگاه با پذیرش و حمایت از طرح‌های ارائه شده با هدف هدایت به سمت کارآفرینی، شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات، نقش مهمی در توسعه خلاقیت و نوآوری در سطح جامعه بویژه دانشجویان ایفا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار