آذرکیش در گفت و گو با پانا خبر داد

دریافت گواهینامه مهارتی ازدستگاههای اجرایی یکی از تسهیلات شاخه کاردانش

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از تسهیلاتی که شاخه کاردانش را متمایز کرده این است که در این شاخه علاوه بر دریافت دیپلم آموزش و پرورش، گواهینامه مهارت از دستگاه های متولی مهارت به هنرجویان داده می شود.

کد مطلب: ۶۴۳۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با خبرنگار پانا، در پاسخ به این سوال که برای فارغ التحصیلان حوزه کاردانش چه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است؟، اظهار کرد: مجموعه تسهیلات ما در قالب تسهیلات مصوب مجلس شورای اسلامی است که مهم ترین آن قانون نظام صنفی است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون نظام صنفی باید همه دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی در آموزش شاخه کاردانش همکاری داشته باشند. در آیین نامه اجرایی این قانون بیش از 110 رشته مهارتی در این شاخه وجود دارد که دیپلمی های شاخه کاردانش برای دریافت پروانه کسب مهارت می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از تسهیلاتی که شاخه کاردانش را متمایز کرده این است که در این شاخه علاوه بر دریافت دیپلم آموزش و پرورش، گواهینامه مهارت از دستگاه های متولی مهارت به هنرجویان داده می شود.
آذرکیش تصریح کرد: هنرجویان می توانند در کنار دریافت دیپلم آموزش و پرورش از دستگاه هایی مانند سازمان فنی و حرفه ای کشور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان هواپیمایی گواهینامه مهارت دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار