رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان خراسان جنوبی:

غربت ورزش زور خانه ای در ایران

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان گفت :ورزش زور خانه ای را ورزش ملی و باستانی ایران دانست ک قدمت ان به ٣٠٠٠سال قبل میرسد و یکی از کامل ترین ورزش هایی است ک علاوه بر بدن به تقویت روحیه ی جوانمردی کمک بسزایی میکند.

کد مطلب: ۶۴۰۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مهدی قمری درگفتگوبا خبرنگار پانا ورزش زور خانه ای را ورزش ملی و باستانی ایران دانست ک قدمت ان به ٣٠٠٠سال قبل میرسد و یکی از کامل ترین ورزش هایی است ک علاوه بر بدن به تقویت روحیه ی جوانمردی کمک بسزایی میکند.
وی به کم لطفی که توسط مردم و مسئولین به این ورزش میشود اشاره کرد وافزود ورزش زورخانه ای در بین مردم ایران غریب است و این ورزش میراث گرانبهایی است ک سینه ب سینه چرخیده تا به دست مارسیده است اما متاسفانه ب دلیل نبود یک اسپانسر قوی استان ما مقداری از پیشرفت بازمانده و این کمبود امکانات و نبود یک پایگاه بزرگ سبب شده تا مسابقات کشوری به جای برگزاری در یک زورخانه باید در یک سالن ورزشی چند منظورع اجرا شود.
و این در صورتی است ک استان هایی مانند یزد،کرمان،اصفهان این قابلیت را دارا هستند.
مهدی قمری خاطر نشان کرد ورزش زورخانه ای پیشرفت های زیادی از چند دهه اخیر تابه حال داشته به طوری که بنا به توصیه مقام معظم رهبری برای پرورش این ورزش، هم اکنون اموزش ان در چهل کشور انجام میشود.
وی افزود خراسان جنوبی از جمله استان هایی است ک دارای ۶کرسی در فدراسیون و از تیم پایه ای مطرح است.
قمری خاطر نشان کرد حدود ٣٠٠ دانش آموز در ورزش زورخانه ای فعالیت دارند اما ریزش نکردن این ورزشکاران باید توسط رسالت مردم و مسئولین مورد توجه قرار گیرد .
وی در پایان از تمامی کسانی که ب ورزش زورخانه ای نگاهی ویژه دارند و مسبب رشد این ورزش شده اند تشکر کرد و افزود: کمک به فرهنگ پهلوانی ،کمک به فرهنگ اسیب دیده ی جامعه است.
خبرنگار پانا : ناهیـــــد محمدے

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار