ویژه راهنمایان فرهنگی و بوم گردشگری;

کارگاه آموزشی آشنایی با فرش آذربایجان شرقی برگزار شد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با فرش استان آذربایجان شرقی ویژه راهنمایان فرهنگی و بوم گردشگری برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۰۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، فرشاد رستمی با اعلام این خبر افزود: این دوره آموزشی بصورت تئوری با هدف ارتقای سطح آشنایی راهنمایان فرهنگی و بوم گردشگری با فرش دستباف استان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری کارگاه مذکور را آشنایی راهنمایان استان با فرش دستباف بیان کرد و اظهار داشت: شرکت کنندگان در این مدت با مواد اولیه فرش دستباف، رنگرزی، بافت فرش ، طرح و نقشه این هنر آشنا شدند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: آشنایی شرکت کنندگان با تاریخچه فرش دستباف تبریز و استان ، منشا نقوش، طرح ها و رنگ های به کار رفته در این هنرگرانمایه از جمله محور های این دوره آموزشی است.

رستمی افزود : همچنین تشریح ویژگی های مواد اولیه مرغوب و رنگ های طبیعی، ابزار بافت و ویژگی های بافت فرش دستباف مناطق مختلف استان از دیگر عناوینی است که توسط استادان این حوزه ارایه و تدریس شد.

وی یاد آور شد: کارگاه یاد شده توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان و با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان براساس تفاهم نامه صورت گرفته، برگزار شد.

شایان ذکر است راهنمایان به صورت عملی با حضور در کارگاه های طراحی و رنگرزی سنتی در فنی و حرفه ای با فرایند کار آشنا خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار