رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

میزان خرید گندم دشت مغان به 260 هزار تن رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان تاکنون به 260 هزار تن رسیده است.

کد مطلب: ۶۳۸۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، عدیل سروی افزود: امسال به رغم کاهش 11 درصدی سطح زیر کشت زراعت گندم پیش بینی می شود میزان خرید این محصول به 500 هزار تن برسد .
وی در خصوص نظارت بر عملیات برداشت گندم افزود: هم اکنون بیش از تعداد مورد نیاز کمباین‌های برداشت در سطح استان فعال هستند و کارشناسان زراعت و ترویج نیز نظارت مستقیم بر عملیات برداشت را انجام می‌دهند تا حداقل میزان ریزش را به هنگام برداشت غلات شاهد باشیم .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ناوگان برداشت غلات استان یکی از مجهزترین ناوگان‌های کشوری محسوب می‌شود و همین امر سبب شده است که هیچ گونه مشکلی در برداشت غلات توسط کمباین‌های با معاینه فنی و استاندارد پیش نیاید .
سروی درباره پرداخت به موقع بهای گندم های خریداری شده افزود: بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در کمترین زمان ممکن به آنها پرداخت خواهد شد .
وی اظهار کرد: هیچ مشکلی در پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان وجود ندارد و به صورت منظم با خرید گندم بهای آن به موقع به گندمکاران پرداخت خواهد شد .
سروی در خصوص جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی در مزارع افزود: برای جلوگیری از وقوع حادثه آتش‌سوزی در مزارع گندم به طور شبانه‌روزی اکیپ‌های حفاظتی فعال هستند تا از هرگونه خطرات و آتش‌سوزی‌های احتمالی و وارد آمدن خسارت به کشاورزان جلوگیری به عمل آید .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از ساماندهی 60 مرکز برای خرید گندم در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 15 مرکز خرید در شهرستان های بیله سوار و پارس آباد فعال شده است .
سروی در باره ممنوعیت خروج گندم های تولید شده از استان افزود: با توجه به مرغوبیت گندم استان و به لحاظ ارتقاء کیفیت نان ،گندم های تولید شده در شمال استان بعنوان خوراک مردم منطقه مورد استفاده قرار می گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار